Děkujeme za pochopení.
L77u25d82ě82k 84T21o37n40d56r
Nezapomeňme na to, že se stále motáme a mluvíme okolo "abrahámovských" nábopženství. Ta jsou sice na zemi dominantní co do počtu věřících, ale existují i jiné náboženské systémy, které žádnou "Apokalypsu" neočekávají, nic takového nemají a nemají ani žádný "Soudný den" ani žádného trestajícího boha. (Například v buddhismu nic takového nenajdete.)
J34i68ř30í 79T19u90r31n15e11r
To máte pravdu, nezapomínám na to, nicméně to souvisí s tím, že náboženství, které nemá boha (bohy), nemá ani soudný den, protože není, kdo by ho přivodil, kdo by soudil a pod,. Jinými slovy všechna teistická náboženství něco takového mají a neteistická, jako třeba buddhismus nebo taoismus ne.
J15i25ř48í 36T72u32r93n87e29r
Děkuji. Vyložil jsem si to v prvé řadě sám pro sebe, případně pro mé zvídavé potomkyně. Pokud to ocení i další čtenáři, je to již přidaná hodnota a mě to velmi těší.
K56a48r86e31l 86Á27b67e38l52o85v31s77k32ý
Velmi zajímavé čtení, Jiří no a jinak, jaký div, je-li život koloběh, což pravděpodobně je, probíhá apokalypsa nepřetržitě - jen v menším měřítku. Ovládne-li lidstvo strach, zkoprní-li údivem, a nic neudělá ... není mu pomoci.
J83i75ř17í 20T90u59r14n79e96r
Děkuji , Karle, je to zajímavé téma. Tu knihu o apokalyse jsem přečetl jedním dechem a hned mě to navnadilo si zopakovat apokalypsu křesťanskou, a tak jsem zjistil, že ji téměř neznám byť, je Zjevení Jakovo krátký a dobře čtivý text.
Ano, apokalypsa ( byť možná trochu jiná) nám hrozí, a dělat už se něco mělo dělat dávno.
J35i85ř20í 64T90u60r22n33e37r
Rádo se (a to doslova a do písmene) stalo
M85i55l92o77š 19D84v16o68ř81á72č68e63k
Pokud se nejaka vira (Buh) uchyluje k forme 'straseni' apokalypsou pro neprave a spasenim pravych, hovori to jen o jeji (jeho) NEJEN presvedcovaci nedokonalosti. Jako by Buh z cloveka vzesel a ne naopak.
J64i67ř75í 39T91u72r84n21e23r
Podstata náboženství už je taková, eschatologií, jejíž součástí jsou i apokalyptické vize se nezabývají jen ta náboženství, která mají spíše charakter filosofie nebo duchovní cesty. Konečně představa o tom, co bude s člověkem po smrti ( tím pádem i na konci světa) je podstatou náboženství, a to i v případě, že ho vnímáme jako etický kodex, protože to slouží právě k "vymáháníů dodržování toho kodexu, a to nejen v negatiním pohledu.
S81t91a84n55i61s96l97a37v 90C79i59g93á34n53e87k
Zajímavé. V centru žedovského vidění konce dějin stojí židovská světovláda. Křesťané očeávají definotovní vládu Ježíše Krista, která nastolí stav, kdy spasení nebudou moci hřešit ani ztratit blažené patření na Boží tvář. Islámská vize konce opět zpochybňuje ten konečný stav, který má nastolit Ježíš Kristus a navozuje očekávaní jakéhosi zlatého věku, který, zdá se má spíš pozemský charakter. Je zajímavé, že ariáni, teří popírají Božství Kristovo, mluví stále o pozemském ráji - to jsou jehovisté o muslimové.
J89i70ř49í 92T65u98r50n48e66r
Je to tak. Fascinace apokalypsou v historii se projevovala velmi různorodě, nicméně je podstatný aktuální stav. Stejně jako je to v případě jehovistů u křesťanů, tak i muslimů se takovéto závěry týkají jen části z nich. Těžko říci jak velké části. Před padesáti lety to možná bylo srovnatelné s těmi jehovisty, dnes je to jistě jiné, rozhodně to však nejsou představy většiny obyvatel sekulárních muslimských zemí. Jako svou víru to možná vnímá jen malá část muslimů, ale ta symbolika je velmi lákavá a může živit přesvědčení různých fanatiků a ztroskotanců, kteří sami sebe vidí jako armádu spasitele.