- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ETK
Historie využívání speciálních dopravních prostředků sociálními demokraty v kampaních je dlouhá, jako sama historie úspěchů ČSSD ve volbách. V roce 1996 tuto éru zahájil dnes již legendární Zemák, ve kterém Miloš Zeman objížděl republiku, popíjel Becherovku a hlásal svá hesla o spálené zemi. O dva roky později přidala tehdejší ČSSD k Zemáku předvolební vlak. Pod jehož kola, aniž by si toho vedle stojící Miloš Zeman vůbec všiml, v Ostravě spadl Lubomír Zaorálek. Naštěstí pro pana Zaorálka, vlak stál na místě, situace tak zůstala komickou a nestala se tragickou. V roce 2002 přišla s Vladimírem Špidlou snaha se od éry Zemanova vedení odstřihnout. V předvolební dopravě znamenala tato éra jistý útlum. Nástupcem Zemáku se stal autobus Zdeněk, který s věrným spojencem Miloše Zemana, Zdeňkem Škromachem, na palubě, křižoval v předvolební době jižní Moravu.
Renesance předvolebních dopravních speciálů přišla s Paroubkovým nástupem do čela ČSSD. Bohužel spíše než nádherná a působivá díla renesančních mistrů připomíná tato renesance do nekonečna nadstavovanou kaši ve stylu hollywoodských filmových sérií, kde každý další díl je horší a horší. Před dvěma lety tak vytáhli sociální demokraté do volebního boje s dvojicí vyřazených double deckerů, legendárních londýnských autobusů. Jejich působení na české politické scéně bylo úsměvné a tak trochu trapné. Celá double decker show byla provázena nejasnostmi stran technického povolení a bezpečnosti provozu. Snad nejtrapnějším momentem celého jejich účinkování byla pověstná jízda po D47, po které se za doprovodu troubení ostatních řidičů, sunuli rychlostí 40 km/h. Radko Martínek, tehdejší ministr pro místní rozvoj a dnešní kandidát na hejtmana Pardubického kraje, toto troubení komentoval slovy: „Věděl jsem, že to bylo z nadšení." Myslím, že z nadšení to nebylo. Dnes tyto nejprve dary později již jen výpůjčky od tehdejšího britského premiéra, Tonyho Blaira, stojí zrezivělé na parkovišti kousek za Prahou.
V letošních krajských a senátních volbách vyrukovala ČSSD s výše zmíněným truckem. Jako nápad to nezní až tak úplně blbě. Přijede truck se skládacím pódiem, odpadne tak stavění pódií a truck, podobně jako nedávný film Transformers,přitáhne pozornost voličů i médií. Realita je ovšem poněkud odlišná, truck se kvůli svým enormním rozměrům nedostane na náměstí historických českých měst. Ulice v jejich historických jádrech totiž nejsou na taková monstra stavěné. Truck je tak nucen do těchto měst nezajíždět, nebo rozvinout svou show na parkovištích hypermarketů na krajích měst. V dnešním Reflexu toto velmi trefně komentuje Petr Holec. A aby toho nebylo málo vyšlo najevo, že truck objíždí republiku, aniž by měl všechny potřebná povolení. Truck totiž o dva a půl metru přesahuje hranici, za kterou již musí disponovat speciálním povolením. Dnes toto povolení na ministerstvu získal hlavní volební manažer ČSSD, Jaroslav Tvrdík. Je s podivem, že je získal právě on, který nás ještě včera přesvědčoval, že vše je záležitostí firmy, od které mají sociální demokraté truck pronajatý.
Je škoda, že ministerstvo dopravy potřebné povolení vydalo a je s podivem, že ho vydalo tak rychle. Ministerstvo nás tak připravilo o vtipnou podívanou. Sociální demokraté totiž měli přímo geniální plán. Do vydání povolení totiž plánovali celou roadshow, tedy vlastní truck a návěs přepravovat odděleně pomocí jiného, kratšího, tahače. Je zarážející, že politická strana, v jejímž čele stojí někdejší premiér, provozuje celých 14 dní největší lákadlo své volební kampaně nelegálně.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!