Vlakem - a nebyl to fór

V první chvíli mi ten návrh připadal jako vtip, ačkoliv jsem zároveň ani na vteřinu nepochybovala, že je myšlen zcela vážně.

Tahle ovsem do Bubence nejezdi... Foto CFM Foundation Vážený pan manažer, se kterým jsem si domlouvala schůzku, by si ze mě přece nestřílel! Ještě jsem se ani neznali... Ale myšlenka, že pojedu z centra Prahy do Bubenče, tedy na Prahu 6, vlakem, mě rozesmála. Vlakem se přece jezdí do Brna, do Vídně nebo alespoň do Berouna... Muž na druhém konci drátu počkal, až se uklidním, a pak mi sdělil, že to je rychlejší a jednodušší než MHD.

Tak jsem nastoupila do vlaku, který směřoval kamsi do severních Čech, a během devíti minut si málem ukroutila hlavu a skoro se nestačila dívat. Například mohutnou administrativní budovu Danube House na Florenci, přezdívanou koráb, jsem dosud vídala jen zdola a vzhlížela k ní jak David ke Goliášovi. Teď jsme si hleděly tváří v tvář – a hned jsem si připadala taky jako Goliáš! Téměř letecký pohled na centrální tenisový kurt na Štvanici v reálu pro mě byl objevný a na pár dalších místech na trati se mi odkryla zákoutí, která běžně nemáte z ulice šanci spatřit.

Také jsem ledacos vyslechla. Například že v Radotíně maj´pěkný kluky („A věděla jste to, paní učitelko? Šla sem po ulici a fakt jeden pěknej kluk za druhým!“ I pro paní učitelku to zjevně byla nová informace, ale vzhledem k věku žákyňky a tím pádem i sledovaných pánům patrně nepoužitelná.) Nebo že pivo Na Růžku je v poslední době jako chca.... . Kde na Růžku neříkali, takže si dejte pozor raději na každém Růžku. A že ten debil mistr si myslí, že nejméně jeden vůl bude dělat celej den, „se asi posr... vole, né?“. Rodinu kdesi na trati čekalo asi pěkné dusno, soudě podle toho, že cestující manželka celých devět minut, po které jsem s ní sdílela prostor, vyjadřovala mobilem komusi názor na svého partnera; některé výrazy pro mě byly nové, nikoli však invenční.

Ale nejúžasnější ze všeho byl rudý koberec rozkvetlých máků mezi kolejemi poblíž nádraží. Najednou jsem se octla v jiném světě: téměř v centru Prahy, ale na pár vteřin to vypadalo jako třeba v odlehlém koutu Šumavy někde u hranic. Nikde nikdo, jen staré koleje a stovky červených květů. Bubenečské nádraží tenhle dojem jenom potvrdilo. Byla to báječná cesta!
P.S. Až budete chtít do Stromovky, jeďte vlakem! I přesto, že máky už budou dávno odkvetlý...

Autor: Lenka Tomsová | středa 17.6.2009 22:38 | karma článku: 16,44 | přečteno: 951x

Byli jsme podezřelí. Po 11. září

Bylo osm ráno, když jsme se probrali k životu v improvizované ložnici na čtyřech kolech na odpočivném parkovišti u Ponce de Leon na mezistátní dálnici číslo 10, asi 200 kilometrů na západ od floridského hlavního města Tallahassee.

12.9.2010 v 12:03 | Karma: 18,48 | Přečteno: 1723x | Diskuse| Ostatní

Posel špatných zpráv

Červené pískovcové útesy s malými odlehlými plážemi na jihovýchodním výběžku Ostrova prince Edwarda vypadají mírumilovně, ale jsem si jista, že zdání klame – kdyby je neomývaly nebezpečné vody, nestál by tady maják.

12.9.2010 v 9:05 | Karma: 8,28 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Cestování

Přátelské město se stínem

Halifax je pohodové a pěkné město, spojené se dvěma obrovskými tragédiemi. Výbuchem lodě s municí, při němž bylo zničeno téměř celé město - a s Titanikem. Právě sem přivezli mrtvé, které posbíraly v moři lodě vyslané z Halifaxu.

11.9.2010 v 9:05 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Cestování

Letmé setkání s ledovcem

Speciální expedice u vraku Titaniku, jejímž cílem je prozkoumat okolí lodě a zdokumentovat její stav, musela kvůli hurikánu Daniela přerušit svou práci. Výzkumníci používají sonar a videokameru s vysokým rozlišením k vytvoření třírozměrných fotografií. Výsledkem práce by mimo jiné měla být i virtuální mapa Titaniku a jeho okolí. Hurikán vyhnal výzkumníky do St. John's na Newfoundlandu, kde čekají, až se počasí zlepší.

8.9.2010 v 9:54 | Karma: 9,42 | Přečteno: 1131x | Diskuse| Cestování

Můj návrat do Cold Mountain

Chodila jsem tady do školy. Narodil se tu můj brácha. Tady jsem naposledy viděla svou mámu, i můj táta tu završil svůj život. Dolní Rožínka. Jsem zpátky, i když jenom na skok. Můj návrat do Cold Mountain.

21.8.2010 v 9:30 | Karma: 14,22 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Cestování

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Novinářka na volné noze, kromě jiného píše články o cestování, cestopisy a průvodce. Více o autorce na www.tomsova.com