Zavolal mi automat operátora

Volal mi automat, ano skutečně mi zavolal automat. Už jsem si zvykl, že volám operátorovi nebo do banky a místo živého člověka se ozve automat. Ale že mi zavolá automat? To se stalo poprvé. Řekl mi, navštívil jste naši samoobsluhu, jak jste spokojený s našimi službami? To  mě vyvedlo z míry, mašinka ví, kde jsem surfoval včera večer. Automat ovšem pokračuje dál a nabízí mi stupnici, kterou mám ohodnotit služby operátora. Automat se nedá zastavit, neslyší, že jsem si spletl tlačítka a křičím, že to chci opravit, pokračuje dál.

Jak jsem spokojený se službami našeho férového operátora? Například minulý týden jsem dostal tuto SMS. „Dobry den, prijali jsme pozadavek na zruseni 60 extra minut na 12 mesicu Ret.. Hezky den. Vodafon. Který blázen by rušil 60 extra volných minut?  No, také to mohli napsat elegantněji: Rusime vasich extra 60 minut, ktere jsme vam nabidli minuly rok, abyste neodesel jinam.  Nekdy jsme Vam je dali nekdy ne. Nastavili jsme takovy system, aby se to dalo jen tezko overit. Kdyz jste si stezoval, tak jsme rekli, ze tam uz nejsou nebo jeste nejsou. :) Celkem jsme s vami dobre vydrbali. Hezky den. Vodafon.“

Opakované o hodně vyšší faktury než ve smlouvě mě donutily k akci, začal jsem si fotit obrazovku chytrého přehledu, kde mají být protelefonované i zbývající minuty. Začal jsem je kontrolovat s tzv. férovým vyúčtováním i s vlastním telefonem. A mohu prokázat, že 60 volných minut nedošlo, např. v období 2. 8. – 11. 8., dle smlouvy, kterou tak rádi připomínáte měly přijít 5. 8. Co nadělám? Aspoň se z toho mohu vypsat, poslat reklamaci a mohu vzpomenout na poslední otázku. Doporučil byste naše služby dalším zákazníkům? Hahaha.

Vodafon nyní rozjíždí účtování hovorů po vteřinách. Dříve jste mohli telefonovat pouze třicet vteřin a stejně Vám naúčtovali celou minutu. Podobně byste si nemohli koupit dvě jablka, ale pouze celý kilogramový sáček. Je skutečně podivné, že tento systém fungoval celou dobu a první operátor ho změnil až  po šesti letech působení na trhu.

Člověk se musí ptát, kde je zakopaný pes vysokých cen telefonování v České republice.  Na západ i na jih od našich hranic, kde je kupní síla občanů mnohem vyšší, jsou ceny za mobilní telefonování nižší. Asi nefunguje konkurence, asi nefungují úřady, které to mají kontrolovat. Současný stav však může vyhovovat pouze operátorům, zákazníkům určitě ne.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: | sobota 15.9.2012 12:20 | karma článku: 12,92 | přečteno: 904x
  • Další články autora

Malý ranní tyran v akci

18.5.2014 v 11:10 | Karma: 15,60

Zpackané referendum a účet za 1,5 milionu

14.4.2014 v 10:45 | Karma: 14,19

Proč jsou v Praze 8 dvě referenda?

10.4.2014 v 9:05 | Karma: 16,75