- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podívejme se na nedávné průzkumy dvou renomovaných agentur. Median a CVVM dělaly průzkum v podobné době (březen, duben) na srovnatelném množství voličů a došly k tomuto volebnímu modelu:
Median | CVVM | |
ČSSD | 27 | 30 |
ODS | 21,2 | 22,5 |
KSČM | 16,8 | 13 |
7,5 | 11,5 | |
KDU | 7,4 | 4 |
SZ | 4,8 | 4 |
VV | 4,3 | 9 |
Zajímavé je skóre KDU a VV (Věci veřejné), ještě zajímavější je si projít noviny z poloviny dubna a podívat se, který průzkum je citovaný více a který méně. Nutno říci, že průzkum uskutečněný Centrem pro výzkum veřejného mínění byl citován masivně a Median byl zmíněn pouze okrajově. Takže nejde jen o to uspět ve výzkumu je třeba umět prosadit do médií výzkum, který se hodí!
Bývalý hejtman Jihomoravského kraje Stanislav Juránek vzpomínal, jak mu vždy před volbami různí šefové agentur říkali, dostanete tak 11- 12%, myslí se v Brně. Výsledek byl, že KDU mělo 22 - 23% a stabilně bylo v Jihomoravském kraji druhé buď za ODS nebo za ČSSD.
V jednom blogu jsem se rozčiloval nad podivnými výsledky průzkumů a v diskuzi kdosi napsal. „Prosím Vás, co se rozčilujete, ti kdo je dělají, nemají žádnou odpovědnost.“ A je to tak, jim stačí po volbách napsat, že nerozhodnutý volič se rozhodl volit jinak.
Další články autora |
Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...