Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O elektromobilech pesimisticky s optimistickým koncem.

Jakákoliv změna by člověka měla doprovázet a ne mu diktovat. Bohužel nám ale život mění a jeho podobu nařizuje zelená ideologie a my dosud jenom s povzdechnutím přihlížíme.

V postkatastrofických sci-fi filmech se po pustých ulicích povalují vraky aut. Se znalostí věcí a s jistou mírou velkorysého přehánění a značně rozvolněné básnické licence se může podobný obrázek vynořit před vnitřním zrakem při úvahách nad vlivem zelené ideologie na automobilový průmysl a ekonomickou situaci Evropy.

Nemá cenu psát to tom, že údajně bezemisní elektrická auta mají za sebou širokou a dlouhou uhlíkovou stopu, hlavně při výrobě a že vozy se spalovacími motory v soutěži o nižší emise při palivovém mixu výroby elektřiny v Evropě předstihnou až ve chvíli, kdy se jejich baterie blíží k zenitu životnosti.  

Dnes už nikoho nepřekvapí informace, že automobilky omezují výrobu elektrických aut, protože po nich klesá poptávka dosud nesmyslně štědře dotovaná státy jako Německo.

Dost již bylo napsáno o tom, jak nedostatečná je síť pro nabíjení všech EV, které by podle ideologů měla jezdit po evropských silnicích a jak astronomické náklady bude nutné vynaložit, aby elektrická vozidla nezůstala stát bez šťávy. 

Propagandě se už dávno podařilo nacpat do všech hlav, že doprava, hlavně ta osobní, ničí emisemi životní prostředí úplně nejvíc, přestože pravda je úplně jinde a že podíl osobních aut na globálních emisích je zanedbatelný.

Možná pro vás ale ještě jako novinka zazní, že Tesla vydělává nejenom na prodeji aut, ale také na prodeji tzv regulačních kreditů. Výrobcům automobilů, kteří vyrábějí a prodávají ekologicky šetrná vozidla (ZEV), tedy i elektromobily, jsou tyto kredity přidělovány . Výrobci, kteří ZEV vyrobí, získají určitý počet kreditů podle dojezdu vozidla. Tyto automobilky musí mít každý rok určité množství regulačních kreditů a pokud se jim nepodaří cíl splnit, mohou je nakoupit od jiných společností, které mají kreditů přebytek. Protože Tesla vyrábí jenom EV, které samozřejmě spadají do kategorie ZEV, má společnost vždy regulačních kreditů přebytek a může je fakticky prodávat se 100% ziskem. Za minulý rok tak Tesla inkasovala 1,8 miliardy USD, od roku 2009 asi 9 miliard dolarů. Zaplatí výrobci aut, takže ať chcete nebo ne, když si kupujete auto se spalovacím motorem, platíte i firmě Tesla. 

Evropské automobilky se pod tlakem politiků a částečně dobrovolně vzdaly výroby toho, kde přidanou hodnotu tvořilo jejich po desetiletí budované know-how v konstrukci stále dokonalejších motorů a dalších komponentů a odevzdaly se do rukou dodavatelů z Asie. Konspirativní teorie o tom, jak Evropu Číňané lobbyingem a pomocí kolaborujících médií donutili zničit si vlastní průmysl nechám na vás. Faktem je, že se Čína může při pohledu na Evropu umlátit smíchy. Tam se o žádném zákazu spalovacích motorů nemluví, jedou po dvou kolejích současně a nechávají vše trhu a přirozenému vývoji. Zároveň využívají situace a plní evropský trh elektromobily vlastní produkce, kterým evropští výrobci nemohou konkurovat. Podle prognóz bude v Evropě v roce 2025 podíl čínských elektromobilů dosahovat 60 %.

Povýšením ideologie nad fyzikální zákony a zákony trhu se již téměř podařilo zabít páteř evropského průmyslu. V německých městech proslulých automobilkami, na nichž doslova závisí životy statisíců lidí, panuje pesimismus a smutek. Propouští se, zavírají se výrobní provozy, končí dodavatelé a subdodavatelé. Příklady z České republiky jsou k dispozici, jsme na německém automobilovém průmyslu závislí.

Tato devastace není důsledkem válečného konfliktu, globální ekonomické krize, nebo přírodní katastrofy. Je to jenom a výhradně naše vina, nechali jsme bez kontroly a zájmu řádit zbabělé, nekompetentní a líné politiky. V červnových volbách do Evropského parlamentu můžeme přispět k tomu, aby se za pět minut dvanáct zachránilo co se ještě zachránit dá. Může se to podařit revizí zelených plánů a zastavením ideologického džihádu.

 

Autor: Tomáš Kubín | středa 14.2.2024 9:19 | karma článku: 34,54 | přečteno: 724x
  • Další články autora

Tomáš Kubín

Předsedkyně Evropské komise na Green Deal a emise zvysoka kašle.

Ztělesněním přísloví „Káže vodu a pije víno“ je předsedkyně Evropské komise. Má plná ústa Green Dealu a snižování emisí, sama se ale rozhodně nenechá nijak omezovat.

29.2.2024 v 12:16 | Karma: 33,69 | Přečteno: 767x | Politická aréna - pro politiky

Tomáš Kubín

Začal boj za práva zvířátek na kolotočích.

Nejkrásnější kolotoč Evropy je v Praze na Petříně. Doufám, že na něj nevidí z nedaleké americké ambasády. V tom případě bych se být Prahou klepal. Někdo by mohl poslat domů jeho fotku a bude zle.

16.2.2024 v 7:35 | Karma: 30,90 | Přečteno: 585x | Občanské aktivity

Tomáš Kubín

Turecko a Erdogan v Evropském Parlamentu? Nic není nemožné.

Zadními vrátky přes Německo by turecký prezident Erdogan mohl po volbách do Evropského parlamentu ovlivňovat unijní politiku prostřednictvím tamní nové strany, která je propojená s jeho vládní AKP.

31.1.2024 v 19:33 | Karma: 25,53 | Přečteno: 333x | Politika

Tomáš Kubín

Proč Německo přitahuje imigranty, aneb o rozlitém sirupu.

Je Německo tím největším magnetem pro žadatele o azyl kvůli nadmíru štědře otevřené peněžence? Jak je to se srovnáním v evropských zemích? Jaké je řešení?

28.1.2024 v 13:42 | Karma: 34,01 | Přečteno: 856x | Politika

Tomáš Kubín

Milión migrantů, recept komisařky Johanssonové.

Ideologické blouznění pokračuje. Eurokomisařka Johanssonová chce každý rok o milión migrantů více proto, aby nahradili ubývající pracovní síly.

23.1.2024 v 17:57 | Karma: 35,43 | Přečteno: 887x | Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua

20. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...

Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře

20. května 2024

Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje

19. května 2024  14:38,  aktualizováno  20:42

Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 33,69
  • Průměrná čtenost 1818x
“You are entitled to your opinion. But you are not entitled to your own facts.”
Daniel Patrick Moynihan

                                                             

 

Jsem členem hnutí ANO*
* oznámení podle kodexu blogera, údajně povinné.

Seznam rubrik