Najít a vyhrabat!

Tak máme po zimě a je na čase pustit se do oprav silnic. Cestaři v našem městě vyvinuli zcela unikátní systém těchto oprav, který rozdělili překvapivě na 3 fáze:
  1. Fáze – najít a vyhrabat! V této fázi má partička cestářů za úkol výtluky najít a vyhrabat jejich obsah, abychom měli šanci do vyhrabaných děr krásně zahučet. Jistě tím potěší všechny místní majitele vozidel Abrams, Leopard či Merkava. Některé výtluky partička označí barevným sprejem, zřejmě podle náhodného klíče (hloubka ani velikost na to vliv nemá, to už mám vypozorované). Následující 2 dny se neděje nic, takže kdo si díry nestačil užít v pondělí, má stále šanci.
  2. Fáze – vyfrézovat a vyhrabat!  Zde by se mohlo zdát, že první fáze vlastně neměla žádný smysl a čtvrteční skupina mohla prostě postupně hledat, frézovat a vyhrabávat díry. Ale kdo by chtěl po víkendu takhle natvrdo skočit do práce? V pondělí se to prostě jen tak omrkne, aby se chlapi mohli psychicky připravit na to, co je ve čtvrtek čeká. Čtvrteční skupina pracantů tedy vykouzlí na cestě spousty roztodivných geometrických tvarů a na rozdíl od pondělních flákačů dostane vynikající nápad označit tento geometricky zajímavý úsek značkou “nerovnost na vozovce”. Pak ale následuje pátek a pátek je vlastně takový malý víkend, takže se opět neděje nic a my všichni se pak můžeme celý víkend kochat rozfrézovanou cestou.  Cestáři naštěstí  po stranách zanechali hromádky vyfrézovaného materiálu a hromádka je z dálky lépe vidět než díra, tudíž se podle rozmístění hromádek můžeme orientovat a vytušit, kde zhruba se jednotlivé díry nacházejí.
  3. Fáze – zalepit a uválcovat! Tak tu máme zase pondělí, tentokrát dokonce pracovní. Je mi jasné, o čem cestáři tajně sní. Nejradši by na cestu vysypali asfaltové hrudky a ve čtvrtek je uválcovali, jenže bohužel, technologie to neumožňuje a asfalt se do děr sype za tepla a ihned válcuje. Prostě je po srandě...

A jak to funguje jinde? No, vzpominám si na opravu cest v Baltimore. V 10 hodin večer (protože je minimální provoz)  jedou po staré cestě 4 vozy. První frézuje cestu, do druhého padá ten nafrézovaný bordel, třetí pokládá nový koberec a čtvrtý to válcuje. Ráno už jedete po nové cestě.

Jsem ještě schopen pochopit to, že cestu jeden den vyfrézují, několik dní nechají tak a až pak ji zaasfaltují. Nicméně…mohl by mi někdo v diskuzi vysvětlit tu první fázi? K čemu je dobré s předstihem udělat to, co se stejně bude dělat pak ve druhé fázi?

Autor: Peter Szendy | čtvrtek 16.4.2015 0:33 | karma článku: 10,54 | přečteno: 204x
  • Další články autora

Peter Szendy

Obrovský pavouk!

10.2.2018 v 11:11 | Karma: 13,18

Peter Szendy

Nejsou všichni vlci stejní

14.10.2017 v 18:35 | Karma: 16,10