- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemůžu posoudit,co se v okamžiku srážky honilo řidiči hlavou a jestli záchvat opravdu měl.Co ale můžu s jistotou odsoudit je systém vstupních prohlídek,autoškol,udělování Řidičského Průkazu (ŘP) a národní tolerance řidičů všeho druhu.
Nepřipadá vám,že se tolik zaměřujeme na ty agresivní piráty,nebo opilce a jaksi zapomínáme na další skupiny,o kterých se tolik nechce v lepší společnosti hovořit?
Samozřejmě se tu můžou sejít argumetny o nezávislých studiích,statistikách a pravidlech v členských státech EU,kterými tu můžou diskutéři oblbovat ostatní.Skutečnost je ale taková,že zabít může epileptik,sváteční řidič,kloboučkář úplně stejně jako agresivní manažer v SUV,nebo opilec!
Problémem je,že kritéria pro udělení ŘP klesla stejným tempem,jako pro udělování maturit a diplomů na středních a vysokých školách.Stejně tak klesla kritéria pro udržení oprávnění řídit.Logickým následkem pak musí být prudký nárust účastníků provozu.Je-li toto fakt,se dá lehce prokázat evidencí řidičů za posledních deset let.
Velký nedostatek je i ve vstupních lékařských prohlídkách,které dělají praktičtí lékaři.Vzhledem k tomu,že mají obvykle čekárnu s pacienty,není moc velký časový prostor pro komplexní prohlídku uchazeče.Takže to většinou běží v rovině měření tělesných proporcí,tlaku,pak zraku na tabuli a nakonec,prohlížení knížky s barevnými čísly uvnitř na barvocit.Dá se taková prohlídka srovnat s prohlídkou profesionálních řidičů,kteří podstupují testy na celý den?Odpovězte si sami.
V případě zhoršujícího se zdravotního stavu,důsledkem nemoci,nebo stáří už záleží jen na soudnosti konkrétního řidiče.Kolik je ale na silnici řidičů,kteří si odmítají připustit,že už na řízení nestačí?Výsledek tohoto souboje,mezi svým egem a zodpovědností,jsme všichni viděli ve zprávách z Hradce Králové.Hlavní vina je ale na veřejném názoru tolerance,že na silnici může každý.Řízená manipulace,která akorát vede k pozitivní diskriminaci a následné agresi na silnicích.
K toleranci na silnicích mám pěknou otázku k zamyšlení:
"Kolik mrtvých nebo zmrzačených pacientů jste ochotni tolerovat u mladého nezkušeného chirurga,než se zapracuje a naopak u starého primáře,který je prokazatelně za chirurgickým zenitem a odmítá si to připustit?"
Rodině zemřelých dětí upřímnou soustrast a přání,aby co nejrychleji našli sílu znovu žít i když v jejich situaci bych sám nevěděl co dělat.Vlastně věděl,ale to bych těch 10 let dostal taky.
Další články autora |
Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...