Kam nás dovedla tolerance na silnicích

Smrtelná nehoda v Hradci Králové jasně definovala příklad nezodpovědného českého řidiče.Člověk,který ví dlouho o sobě,že je těžký epileptik,musí zákonitě vedět také o následcích,které může tato nemoc přinést v případě,že není léčena.Cena za toto lidské selhání byla vysoká.2 mrtvé malé děti a zničený život rodiny!Otázkou teď zůstává,kolik takových řidičů je ještě na silnicích mezi námi,aniž o své nemoci ví.Odhalit takového řidiče-epileptika může obyčejná cyklistická blikačka(zadní,nebo přední světlo,které se dá nastavit na blikání)!

Nemůžu posoudit,co se v okamžiku srážky honilo řidiči hlavou a jestli záchvat opravdu měl.Co ale můžu s jistotou odsoudit je systém vstupních prohlídek,autoškol,udělování Řidičského Průkazu (ŘP) a národní tolerance řidičů všeho druhu.

Nepřipadá vám,že se tolik zaměřujeme na ty agresivní piráty,nebo opilce a jaksi zapomínáme na další skupiny,o kterých se tolik nechce v lepší společnosti hovořit?

Samozřejmě se tu můžou sejít argumetny o nezávislých studiích,statistikách a pravidlech v členských státech EU,kterými tu můžou diskutéři oblbovat ostatní.Skutečnost je ale taková,že zabít může epileptik,sváteční řidič,kloboučkář úplně stejně jako agresivní manažer v SUV,nebo opilec!

Problémem je,že kritéria pro udělení ŘP klesla stejným tempem,jako pro udělování maturit a diplomů na středních a vysokých školách.Stejně tak klesla kritéria pro udržení oprávnění řídit.Logickým následkem pak musí být prudký nárust účastníků provozu.Je-li toto fakt,se dá lehce prokázat evidencí řidičů za posledních deset let.

Velký nedostatek je i ve vstupních lékařských prohlídkách,které dělají praktičtí lékaři.Vzhledem k tomu,že mají obvykle čekárnu s pacienty,není moc velký časový prostor pro komplexní prohlídku uchazeče.Takže to většinou běží v rovině měření tělesných proporcí,tlaku,pak zraku na tabuli a nakonec,prohlížení knížky s barevnými čísly uvnitř na barvocit.Dá se taková prohlídka srovnat s prohlídkou profesionálních řidičů,kteří podstupují testy na celý den?Odpovězte si sami.

V případě zhoršujícího se zdravotního stavu,důsledkem nemoci,nebo stáří už záleží jen na soudnosti konkrétního řidiče.Kolik je ale na silnici řidičů,kteří si odmítají připustit,že už na řízení nestačí?Výsledek tohoto souboje,mezi svým egem a zodpovědností,jsme všichni viděli ve zprávách z Hradce Králové.Hlavní vina je ale na veřejném názoru tolerance,že na silnici může každý.Řízená manipulace,která akorát vede k pozitivní diskriminaci a následné agresi na silnicích.

K toleranci na silnicích mám pěknou otázku k zamyšlení:

"Kolik mrtvých nebo zmrzačených pacientů jste ochotni tolerovat u mladého nezkušeného chirurga,než se  zapracuje a naopak u starého primáře,který je prokazatelně za chirurgickým zenitem a odmítá si to připustit?"

Rodině zemřelých dětí upřímnou soustrast a přání,aby co nejrychleji našli sílu znovu žít i když v jejich situaci bych sám nevěděl co dělat.Vlastně věděl,ale to bych těch 10 let dostal taky.

Autor: Michal Svoboda | pondělí 21.11.2011 22:45 | karma článku: 9,67 | přečteno: 893x