Diskuse
Causa Letňany...
Děkujeme za pochopení.
daBmV
pouceni
"No uvidíme, třeba se stane zázrak a Letňany budou ještě důrazným
poučením pro chystané prodloužení trasy A do Motola? Co myslíte?"
ne. kde neni zodpovednost neni treba se poucovat. dokud o doprave rozhoduji politici a ne odbornici bude to proste nadale v (_|_)...bohuzel.
Ondřej Kališ
Trasa C do Bohnic
Vážený pane Šubrte,
po volnu jsem se vrátil seznávaje, že jste se náležitě činil stran článků o dopravě a snad ani nebude v mých silách je všechny přečíst. Nicméně po tomto zážitku budu muset.
Mohu jen souhlasit, souhlasit, souhlasit; ani nevím, co bych Vám vytknul, s čím polemizoval.
Stran vedení linek B, C a D jsme došli jen k jednomu odlišnému návrhu, o němž jsem hovořil s Mgr. Ševicem, podle něhož by trasa C byla vedena z Holešovic rovnou do Kobylis, kde by na severní straně vzniklo velké autobusové stanoviště a metro pokračovalo přes okraj Čimic do Bohnic, což by znamenalo jistě nesrovnatelně lepší řešení, než jakým je to současné, ale zase přetěžovalo ulici Ústeckou a zazdilo metro v Bohnicích, navíc nás nenapadla možnost obsluhy Troje právě kvůli již zmíněné ZOO (pozn. zajímalo by mě, jak ta jejich tramvaj dopadne). Asi nejživotaschopnější mně tak připadá dávný návrh z r. 1987, pročež mě napadá otázka - Kam jsme se to s tím pokrokem dostali?
Ondřej Kališ
Prosek a terminál Letňany
Jak již mnozí dříve mohli zjistit, již pár let bydlím na Proseku, a tak se mě daná problematika týká nejen jako dopravního teoretika, ale velmi těsně i jako cestujícího. Mohu se zcela čistým svědomím říci, že prodloužení metra na Prosek mi osobně žádné znatelné zlepšení nepřineslo, mnohdy jsem zmiňoval i fakt, také se objevivší v článku, o tom, jak trasa C vede - nevede do centra, pokud nejedu přímo na stanici na trase C, používám metro B. Pro názornost pak uvedu dvě zajímavá subjektivní časová srovnání:
Zastávka Prosecká je od našeho domu cca 150 m (2 min), stanice Prosek cca 300 m (4 min). Metro z Proseka na Florenc jede 13', t.j. 17 minut čistého času cesty; BUS na Palmovku jede 6', metro dále 5', dohromady 13 minut čistého času; jelikož srovnávám cestu na Palmovku / Florenc a dále přestup na metro B, zanedbám trochu nižší interval metra C proti BUSu, který je vykompenzován dlouhým přestupem na Florenci proti mělké Palmovce, z náznaku je tedy evidentní výhodnost přestupu na Palmovce
Diva.Bara
Velmi názorné!
To schéma vedení tras metra je skvělé! Taky oceňuju, že v článku se opakovaně píše o faktu, že 1. přestup na příliš hluboko umístěnou stanici metra je problém a 2. cestovat metrem na krátké vzdálenosti (1-2 stanice) se nevyplatí. To jsou podle mých zkušeností dvě věci, na které často řada lidí vůbec nepomyslí. Neuvědomují si, že když musí sestupovat na stanici, která je příliš hluboko, nebo naopak z ní vystupovat na povrch, zabere jim už jen ta cesta po eskalátorech tolik času, že jim zatím snadno ujede buď metro, nebo navazující spoj na povrchu. A stejně tak řada lidí neuvažuje nad tím, že právě kvůli sestupu na stanici/výstupu na povrch se metrem vyplatí cestovat jen na delší vzdálenosti, ale ne se v něm "posouvat" třeba dvě stanice.To je důvod, proč jsem třeba zastánkyní vrácení tramvají na Václavák - ale to už je jiné téma. :-)
daBmV
Re: Velmi názorné!
zrovna Vaclavak je vyborny priklad. zkouseli jsme zavod schody u Muzea (budovy) - Mustek (ten barak s hodinama). je to rychlejsi pesky obema smery :( (mozna kdyby clovek bezel po eskalatorech, tak to vyjde na stejno...)
dejavu26
Líbí
Líbí se mi vaše články, předestíráte zajímavé argumenty k zamyšlení, jen bych uvítala, kdyby z nich více vyplynul váš názor,ev. řešení současné situace.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7305x