Vybroušené globální ochlazení

V jedné pražské ulici vybrousili o víkendu všechno bílé vodorovné dopravní značení. Středovou přerušovanou čáru, šipky, i přechody pro chodce (a to i ten, který před měsícem namalovali), a dokonce i nápisy "Pozor, děti!" u přechodu před blízkou školou. Z celkem zánovní, pěkné silnice se stala flekatá ohyzda, která při přejezdu auta po vybroušené ploše nesouhlasně hlučí.

Když se obsluhy brusky člověk zeptal, proč to dělají, dostalo se mu nerudné odpovědi: "Ste už dvacátéééj co se ptátééé! Už mně to s...! Sem dostal příkaz, tak brousiiim. Já neviiim próóóč!". Informace veškerá žádná, dotaz vznést není kam, neboť o víkendu pracuje ten brusič, ale úřednictvo úřadu, pod který ulice spadá, samozřejmě nikoliv. Jó kdyby se jednalo o něco pozitivního, tak hned budeme vědět, který politik a co to vlastně pro občany zařídil. Takovými akcemi se EU, ministři a starostové přímo chlubí, občas je na cedulích podepisují i svým vlastním jménem. Obzvlášť
před volbami bývá tento jev velmi rozšířený.

Avšak u výše zmíněného broušení zhola nic. Žádná cedule, žádný informační leták. Není se čím chlubit nebo se nemá kdo chlubit? Možná obojí. Ať je již informační embargo záměr či ne, každopádně takový postup nechává značný prostor pro spekulace. A tak jsem si zaspekuloval.

Že by antidiskriminační tažení dorazilo už i do této oblasti? Prostě nahradíme někde bílou čáru na silnici černou, tak, aby to bylo zhruba fifty-fifty? Četl jsem dokonce kdesi, že šachy jsou vlastně taky diskriminační, neboť bílý táhne vždycky první. Ale tam to myslel autor v žertu. No, černá čára na silnici není sice moc vidět, ale halt politická korektnost je přednější, takže možná ... Ale ne, to by nevymysleli ani v Bruselu, tuto možnost zavrhuji.

Takže ekonomika? Je krize, stavební firmy mají málo zakázek, je třeba postavit nějaké "hladové
zdi", aby se udržela zaměstnanost. Mazání ještě funkčních čar a jejich znovunamalování je jistou
obdobou šrotovného, jen o tom nemusí rozhodovat parlament a prezident, takže je to průchodnější.
A ministerstvo či magistrát rády pomohou rozhýbat ekonomiku. Nebo že by to byla výpomoc spřáteleným firmám? To se mi nechce věřit. Jistě bylo na broušení a malování vypsáno řádné výběrové řízení. Jenže to by zase trvalo v naší zemi tak dlouho, že by to současné broušení s krizí nemohlo mít nic společného. Takže zase asi vedle.

A pak jsem na to kápnul. Americký ministr energetiky (mimochodem nositel Nobelovy ceny za fyziku, takže vědecký kabrňák), přeci navrhuje jako podstatný příspěvek v boji s globálním oteplováním barvit
všechny silnice nasvětlo, předpokládám tedy nejlépe nabílo. Kdyby se to prý udělalo důsledně, tak nemusíme tolik snižovat emise CO2. Sluneční svit se bude odrážet od takovýchto silnic zpět do vesmíru.
Jen je třeba nastolit na všech silnicích a dálnicích na světě vpodstatě negativ současného stavu, kdy povrch je převážně tmavý.

A u nás tedy právě probíhá pilotní projekt, který to má otestovat v praxi! Samozřejmě, logický první krok při vytváření negativu současného stavu je odstranit předchozí značení z míst, kde bude v budoucnu černé vodorovné dopravní značení. Proto to broušení. Všude jinde na ploše silnice bude bílá. Chemické koncerny, radujte se, vzroste spotřeba barviv, zvláště bílé. Vzhledem k tomu, že bez ropy se chemický průmysl neobejde, mohou se těšit i těžařské společnosti a rafinerie. A vy, počišťovací firmy, budete v kurzu, najímejte nové pracovníky. Není možno nechat bílou silnici umazanou, to by bylo proti Kjótskému protokolu. Jako vedlejší produkt ochlazování dojde tedy v těchto odvětvích k potlačení následků hospodářské krize. Skvěle vymyšleno.

Takže žádná antidiskriminace, žádná nekalá výpomoc spřáteleným firmám. Prostá záchrana zeměkoule
před uškvařením je tím pádným důvodem k vybroušení kvalitního dopravního značení. To každý pochopí, to každý ocenní.

 

Autor: Pavel Strunz | čtvrtek 30.7.2009 0:40 | karma článku: 15,74 | přečteno: 1073x