Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

5alfa

14. 10. 2009 14:14
Není notář, je to jen prezident...

...v parlamentní demokracii a ne v prezidentském státu.

Nemá cenu Vám dlouze vyvracet Váš právní názor. Pokud jste ale včera večer sledoval Události a komentáře, najděte si záznam na NETu. Děkan pražských práv, expert na ústavní právo to tam řekl dost jasně. A dokonce použil i slovíčko "musí". A argumentačně to bylo ve smyslu, že v článku 63 jsou činnosti prezidenta, které vždy vykonává s něčí součinností a musí jednat, POKUD jsou splněny všechny ostatní podmínky. Tak se to DNESKA vnímá (jistě narážel na spor ze stejného článku "jmenuje soudce", který prezident u ÚS již prohrál), což je od příznivce pana prezidenta silné prohlášení

Takže odlišovat ústavní články 62 a 63, nesázet na to, že pokud dojde na krev, že ÚS ve sboru rozhodne podle ojedinělých opačných právních pohledů. Ostatně Spectabilis jasně řekl, že jeho názor je nepodstatný, rozhodující bude názor ÚS. A není tajemství, že Rychetský to vidí stejně, jako děkan.

Ale najde se někdo odvážný , kdo požádá ÚS o názor a rozhodnutí?

0 0
možnosti
JN

5alfa

15. 10. 2009 12:20
Re: Není notář, je to jen prezident...

A pokud jste dnes četl. MF Dnes s dnešním datumem, tak už i studenti (pražských!!!) práv mají podobný právní pohled. Cituji:

"Ratifikační podpis znamená ze strany prezidenta potvrzení, že řádně proběhly všechny vnitrostátní procedury, které jsou podle vnitrostátního práva nezbytné, tedy že ČR je připravena smlouvu naplňovat"

Ratifikace není souhlas, svou vůli a své názory měl prezident do mezinárodní smlouvy zapravovat podle svého ústavního práva "sjednává mezinárodní smlouvy". Schválení a souhlas se od prezidenta nevyžaduje, z ústavy je nutný souhlas parlamentu v obou komorách ústavní většinou a nebo referendum. Souhlas prezidenta není nutný.

Bohužel naše ústava předpokládá, že když někdo sjednává MezSmouvu, tak se tam nedostane NIC proti jeho vůli a že ratifikace pak proběhne v klidu, POKUD už byla smlouva sjednána. Ale to neznali našeho prezidenta VK, který má jiné a nové  pohledy na ústavní právo.

Jsem zvědav, jak by spor "musí - nemusí" ratifikovat skončil. Vsadíme se?

0 0
možnosti
E

echo.3

6. 10. 2009 23:12
Bohatě vyživná diskuze

Autore, ale proč je zde mezi tolika zajímavými názory tolik nevraživých postojů a něčích hysterických výkřiků?

Přiznávám, že já osobně vyznavačem V.K. jsem nikdy nebyl a nebudu, ale též uznávám, že to hlava státu je, a ne nějaké razítko nebo notář. Ale proč zde padají i slova o tom, že jsou všichni "velezrádci", když něco neudělají nebo podělají....atd.,atd.? 

Já říkám, že V.K. něco podepíše. Jen k tomu musí i sám sebe trochu přinutit. Ale on to zvládne.:-)

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 23:18
Re: Bohatě vyživná diskuze

Já si taky myslím, že to zvládne... R^

0 0
možnosti
JN

madqwert

6. 10. 2009 23:09
rybizku, nechces nam rici, co bychom si meli vyjednat?

;-D

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 23:40
Re: rybizku, nechces nam rici, co bychom si meli vyjednat?

;-D  R^  Inu, jak už psal, "cokoliv navíc bude dobře!" Třeba post prezidenta EU by pro VK (a jistě i pro rybízka) byla velice dobrá věc! :-P 

0 0
možnosti
W

wrangler

6. 10. 2009 23:08
Ptejme se!

"Cui bono?" Komu asi je LS prospěšná? Kdo z ní bude mít výhody? A teprve potom, co bude zodpovězena tato otázka, budeme vědět, proč se některé skupiny lidí za ni tak usilovně bijí!;-€;-€;-€

0 0
možnosti
G

Gambri

6. 10. 2009 22:08
Myslel jsem si, že by se LS dala zkousnout,ale

před chvílí jsem si přečetl článek v iDNES o přípisu Evropské komise s řadou rad občanům EU, např.:

- nevystavujte se nadměrně slunci v době nejintenzivnějšího slunečního svitu, obvykle mezi 11. a 15. hodinou.

Pane prezidente, proboha nepodepisujte!!!

0 0
možnosti
JN

madqwert

6. 10. 2009 23:07
Re: Myslel jsem si, že by se LS dala zkousnout,ale

muzes mi rici, jak tento pripis souvisi s LS? ;-D

0 0
možnosti
KV

rybizek

6. 10. 2009 18:37
Pro me jsou TOPOLANEK, FISCHER, PAROUBEK proti CR.

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 22:55
No a nejen pro mne je proti ČR prezident Václav KLAUS

No a podle mne a podle zvolených zákonodárců (resp. ústavní většině sněmovny i senátu) je Václav Klaus starší proti ČR. A třeba za chvíli ke stejnému závěru dojde i ÚS.

Jsem pak zvědav, jak se podle svých slov zachová k této "mnichovské potupě" prezident ČR...

0 0
možnosti
KV

rybizek

6. 10. 2009 18:32
Ce by ted vsichni, tedy ÚS, premier, vlada, meli drzet pri

sobe a pokusit se VYUZIT  teto situace, kterou prezident vytvoril a ZISKAT DODATECNE VYHODU OPROTI PUVODNIMU !

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 22:45
Re: Ce by ted vsichni, tedy ÚS, premier, vlada, meli drzet pri

Tebe to ještě drží? ;-D;-D

0 0
možnosti
KV

rybizek

6. 10. 2009 18:21
Dnes jsem predlozil mnoho PRAGMATICKYCH argumentu....krome

pecenych holubu a subjektivnich sprostosti vuci VK jsem nenasel jediny argument slucujici se s realitou......jen same zbabelec, musi podepsat, schovava se, zneuziva narod i Ustavu.....nikdo z techto lidi vsak nepredlozil neco co by stalo za zamysleni.

Za vsechny alespon jeden zasadni:

1. Diky VK dnes ma CR moznost ziskat neco navic oproti puvodnim nevyhodne sjednanym podminnkam

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

6. 10. 2009 18:32
Re: Dnes jsem predlozil mnoho PRAGMATICKYCH argumentu....krome

No když to vidíte takhle. Dle mého soudu naopak je v situaci, kdy získat nemůže pro ČR absolutně nic. Pokud jste si všiml, ze strany EU padlo, nevšímat si ho, nedráždit a nechat dokončit ratifikační proces v ČR. Kde nějaké výhodné postavení vidíte, fakt netuším. Cameronově žádosti myslím vyhovět časově bude velice obtížné. Další žádosti a obstrukce totiž může ÚS v klidu zatrhnout. Ať už zněním nálezu nebo briskně odmítnutím. Ale je fakt, že tady je člověk na tenkém ledě. I kdyby to tak bylo, budou to setsakra drahé výdobytky, jejichž splatnost v budoucnu převýší takovou výhodu. Nikdo nemá rád, když ho někdo drží pod krkem a vydírá. Sjednání dobrých podmínek šikovností, obratností či diplomatickým umem je přece jen o něčem jiném.

0 0
možnosti
KV

rybizek

6. 10. 2009 18:10
Kazdeho, ktery podela pro CR tuhle vyhodnou situaci

bez vahani nazvu VLASTIZRADCEM! Diky VK dnes muzeme neco ziskat navic oproti puvodnim jednoznacne nevyhodne sjednanym podminkam pro CR!!!!!!

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 18:20
Re: Kazdeho, ktery podela pro CR tuhle vyhodnou situaci

Pusť si CNN nebo nějaký US kanál, kde o "žádné výhodné pozici ČR" nepadlo ani jedno jediné slovo... Jen co asi teď udělá VK a zda a kde najde dalšíl sukni, kam se schová! :-/

0 0
možnosti
KV

rybizek

6. 10. 2009 18:07
Nalepkovat VK zbabelcem oproti ziskani moznym vyhodam

 v ramci stavajicich NEVYHODNYCH podminek pro CR je projev lidi zijicich mimo skutecnou realitu!!!!!!!!

0 0
možnosti
JN

5alfa

6. 10. 2009 18:18
Re: Nalepkovat VK zbabelcem oproti ziskani moznym vyhodam

VK zatím o ničem nevyjednává a ani to nemá v úmyslu. Zatím se jen zbaběle schovával za cizí sukně (německé, irské a polské) a povídal o ztrátě suverenity, kterou ON svým postojem ztratil dááávno. Takže je možné ho nazvat zbabělcem, POKUD se nakonec rozhodne (po tom všem, co o LS řekl) a obrátí a Lisabonskou smlouvu ratifikuje!  Rv

0 0
možnosti
  • Počet článků 1144
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3937x
Nevěřím umělým celebritám a politikům. Hledám odpověď na otázku „Proč?“ a nedám pokoj, dokud si neudělám vlastní názor, většinou navzdory bolševicky přijímanému mainstreamu. Podporuji aktivní přístup k životu. Jsem konzervativním ateistou, pro kterého však je osobní svoboda nade vše. Chci se podělit o své obavy, že plíživě přicházíme jak o tradice, tak o stále větší část svobod. Není náhodou, že spolu s tím ztrácíme národní svébytnost. Bytostně odmítám všechny utopie jako je Evropská unie.
Poslouchám hard rock, nejraději DEEP PURPLE. Mám v oblibě sport a považuji jej za součást hygieny. Hodně čtu, rád píšu a formuluji své názory. Pozor, jsou někdy otevřené a provokativní!
Když 2x prokliknete mou fotku, uvidíte sami...