- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Číst nebo nečíst - být či nebýt ?Adolf Born
Úmyslně neopravené části textů
Některé části slohových prací jsem záměrně nechal neopravené a můžete jako učitelé najít i další chybičky, které děti při psaní udělaly. Buď z nepozornosti, nebo z nedostatku čtenářských zkušeností. Představme si žáčky, jako malé kybernetické stroječky, které musí přečíst tištěný text. Krátkodobě si ho zapamatovat a rukou přepsat do psacího písma. Občas zapomenou doplnit háčky a čárky. Jindy vynechají některá písmenka ,v zápalu psaní. Každý z nás se kdysi učil psát. A víme, jak to bylo těžké. Ještě dnes jsou v Evropě milióny lidí, kteří neumějí číst ani psát.
Když si 2x kliknete na předchozí obrázek, tak se vám zvětší, aby byl text čitelnější. Na konci najdete zatím neopravené chybičky žáčka - řísky a bramboro(vou)u kaší. Věty na konci slohu doplňovali žáčci sami !
Některé děti k textu z knížky a vzorovém příběhu z Vánoc připsaly jen jednu větu. Jiné psaly rychleji a měly větší slovní zásobu a napsaly vlastních vět mnohem víc. Pochopitelně děti rády vyzdobují svá dílka kresbami.
Jeden malý devítiletý žáček napsal navíc : "U nás doma jíme krevetovou polívku. A kapra. Já se ségrou rádi zdobíme stromek. Já s maminkou obalujeme řízky a kupujeme pohledy. A suvenýry. Pak jdeme do pokoje oblíknout se. A jdeme jíst pak jdeme zase do pokoje se schovat pak zazvoní zvonek a jdeme pro dárky. A to je konec mého vyprávění".
A to je konec i mého dnešního blogu. Hezké Vánoce všem.
Další články autora |
Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...