- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak neplatit zbytečně peníze podivným firmám ?ČTK
Náročná obrana
Asi po třech měsících mi přišla opět obyčejnou poštou složenka na zaplacení částky 643,- Kč , která se skládala z ceny nedoručeného zboží a pravděpodobně z přirážky za prodlení úhrady. Navíc tam byla poznámka cituji - Uzavíráme dnem 26.09.2012 mimosoudní inkaso s návrhem na právní řešení. Máte poslední možnost dluh uhradit ke dni uzavření 26.09.2012. Dluh splaťte vkladem v bance bezhotovostním převodem na účet .... To mne tedy rozpálilo do běla. Posílat peníze za něco co jsem ani nepřevzal ?
Na konci před složenkou byla výhružná poznámka.
V opačném případě upozorňujeme na platnost zákona o soudních exekutorech, jejichž úřad začal od 1.9.2001 provádět výkon rozhodnutí a jejichž prostřednictvím se v případě nutnosti budeme domáhat exekuce dle zákona na Vaše náklady.
Nechtěl jsem utrácet peníze na telefony a napsal jsem okamžitě mail firmě, jejíž adresu jsem našel ve spammech mé e-mailové schránky. Napsal jsem, že mi žádné zboží nebylo doručeno a zdá se mi velmi podivná jejich marketingová strategie posílat zboží obyčejnou poštou. Užitná hodnota 1 kusu vzorku zboží s minimální hmotností byla mizivá a za 45 Kč mohla firma klidně poslat zboží doporučeně a ještě by měla zisk. Navíc by měla doklad, že zákazník zboží převzal. Napsal jsem, že mi neznámá vymahačská firma se statutem - s.r.o. vyhrožuje exekucí, a tak by mne zajímalo jak se dívá na podobnou obchodní činnost Česká obchodní inspekce. Stejně tak jsem je upozornil, že pořad České televize - Černé ovce by mohl dostat námět na reportáž o jejich firmě. Ostatně i na internetu je možné varovat ostatní spotřebitele před jejich firmou.
Zatím šťastný konec
Za hodinku po mém mailu se objevila odpověď vedoucího oddělení péče o zákazníky. Důkladně to prý prověřili a došli k závěru, že zásilka asi opravdu nebyla doručena a faktury stornují. S úlevou jsem přijal jejich omluvu, ale vzpomněl jsem si na řadu mých přátel, kteří uhradili částky za nekvalitní zboží od zasilatelských firem. V podobném případě jsem zboží vrátil na vlastní náklady doporučeně odesilateli a požadovanou částku jsem nezaplatil. Po třech letech chtěla firma úhradu i s penále, ale naštěstí jsem doklad o vrácení zboží archivoval a uplatnil.
Nebojte se asertivně bránit svá práva spotřebitele na vrácení nevyhovujícícho zboží do 14-ti dnů.
Firmy si rychle spočítají, že by ztratily více zákazníků zveřejněním jejich praktik v televizi a jinde.
Nenechte se zastrašit.
Další články autora |
Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...