Fotomatiné zmrzlé na kost

Je to jen přirovnání, že něco zmrzne až na kost. Viděl jsem v zimě zmrzlé sýkorky nebo i ryby zamrzlé do ledu. Některé předměty promrznou, i když nemají kosti. Ale to každý z nás zná. Když je na silnici náledí, tak ač silnice nemá kost, tak je zmrzlá dost. Pokusil jsem se vyfotografovat zmrzlou silnici, ale jen trochu se leskla a byla jak zrcadlo. Ale třeba zamrzající jezírko už není tak lesklé jako zrcadlo vodní hladiny. A led bývá matný. Když se v oblacích vytvářejí vločky, tak vědci tvrdí, že ani jedna vločka svou strukturou není stejná jako jiné. Dva lidé na světě také nemají stejné otisky prstů mezi 7 miliardami. Sněhových vloček je jistě více než miliardy miliard v metrech sněhu na celém světě. V kilometrech ledovců je jich nespočet - myriády.

Každá vločka je údajně jináFoto : Alexej Kljatov

Vločky padají na promrzlý plech aut

Jedna promrzlá vločka mi  vlétla  až do auta

Každá vločka je údajně unikátní

Když naprší na zmrzlou zem    -    pěkně si zakloužem i s autem

Zledovatí  i plech

Zamrznou i skla, stěrače a dveře

I plachta auta  zmrzne na kost

A přimrzne ke karoserii

Věšák před okny se obalí ledem

Doma uzená žebra zmrzla až na kost

A venku mráz začne měnit vodní hladinu na led

Autor: Miroslav Štorch | čtvrtek 13.2.2014 8:37 | karma článku: 19,75 | přečteno: 681x

Zimní zážitky - fotomatiné

Letošní zima v nižších polohách Ćeska mnoho sněhu neměla a zase je tu obleva. Přidávám jen pár snímků z letoška i minulých let. Když mizí sníh, tak je tu naděje, že zase přijde jaro.

13.1.2015 v 10:12 | Karma: 20,42 | Přečteno: 460x | Diskuse| Fotoblogy

Vánoční zvyklosti - fotomatiné

V Čechách máme některé vánoční zvyky jiné než na Moravě a jinde. A v jiných zemích mají některé zvyklosti stejné a podobné - jako u nás. Třeba katolickou mši o půlnoci na Štědrý den mají v Itálii, Německu ve Francii a jiných zemích. V Itálii nosí dětem dárky čarodějnice Bafana a v Německu Christkind. Naštěstí se u nás Santa Claus neprosadil. Přidávám jen několik snímků z let, kdy v Česku ještě byly Vánoce bílé. Z mého prvního snímku nechal udělat starosta jednoho městečka vánoční pohlednice s nákladem několika tisíc. To mne potěšilo. Tradici vytváření vánočních Betlémů založil už v roce 1223 řeholník sv. František z Assisi.

13.12.2014 v 10:21 | Karma: 22,65 | Přečteno: 790x | Diskuse| Fotoblogy

Okna ve fotomatiné

Když lidé opouštěli jeskyně, tak si začali do chatrčí a domků okny pouštět denní světlo. I když jurty nebo iglú mimo vchodu  a malého stropního otvoru prakticky okna nemají. Nyní v našich umělých jeskyních máme oken více než dost. Ale zase některé prosklené budovy s klimatizací otevíratelná okna nemají. Naše objektivy fotoaparátů jsou okna do světa v okolí. A nemusí to být jen okny.

13.11.2014 v 10:01 | Karma: 20,71 | Přečteno: 418x | Diskuse| Fotoblogy

Barvy života - fotomatiné

Život naštěstí u nás v Česku není šedivý a nudný, ale barevný a mnohotvárný. Kdysi jsem se pohyboval v jedné azijské poušti a tam byl převážně jen žluto-bílý či občas šedý písek při teplotách nad 40°C ve stínu a na slunci bylo přes 60°C. A zeleň tam byla velmi vzácná. U nás máme zeleno kam se podíváme, jen občas zbudujeme ve městech asfaltovo-betonové džungle. Naštěstí zahradní architekti a projektanti plánují leso-parky i na velká sídliště Tak přidávám pár snímků barevného života v našem městě i jinde.

13.10.2014 v 9:35 | Karma: 20,35 | Přečteno: 412x | Diskuse| Fotoblogy

Miroslav Štorch

Cestovky mají turisty za ovce

Pochopitelně neplatí to pro všechny cestovní kanceláře, ale jen pro ty, které zatím nebudu jmenovat. Tak jsem si spočítal, že letecký zájezd by nás s přestupy do Chorvatska časově vyšel téměř stejně, jako cesta autobusem. Finančně by byl ale mnohem dražší. Těšili jsme se, že nastoupíme v místě bydliště do autobusu a vystoupíme za 14 hodin u moře před penzionem. Stejně tak jsme předpokládali, že to bude při cestě zpět. To byl ale náš veliký omyl. Zajistili jsme si zájezd u cestovní kanceláře, která má centrálu v blízkém městě. Dostali jsme instrukce na cestu, že si máme vzít s sebou ručníky a toaletní papír, který v penzionu údajně nedostaneme. Trochu nás to překvapilo, ale budiž. Příjezd na místo byl takticky uveden v písemných pokynech "v dopoledních hodinách" - což je velmi široké určení času. Cestovka XYZ vyložila rodiny s malými dětmi do chladné tmy (15°C) ve 4 hodiny ráno před hotelem u moře - a doprovod v autobuse nezajímalo, že nemají kde hlavu složit, protože nástup na ubytování byl podle písemných instrukcí - až po úklidu pokojů od 14-ti hodin. To nám připadalo od cestovní kanceláře opravdu bezohledné. Venku bylo citelné chladno, ale naštěstí nepršelo. My jsme pokračovali v jízdě busem podél pobřeží Jadranu dále a jiní turisté postupně vystupovali v dalších městech. Někteří museli dojít s těžkými kufry téměř kilometr do hotelu, protože řidiči autobusu nebyli ochotni sjet z Jadranské magistrály do města. Pomalu svítalo a už jsme se mohli kochat pohledem na moře, které kdysi patřilo k Rakousku-Uhersku. Na místo jsme sice přijeli po 18-ti hodinách cesty, ale nebyla započítána 1 hodina zpoždění již na odjezdu. Ale ta hodina se ještě dá tolerovat při současném stavu českých silnic a hustotě dopravy.

21.9.2014 v 23:25 | Karma: 22,04 | Přečteno: 1336x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

D35 u Litovle blokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  16:36

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici komplikovala více než sedm hodin nehoda...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  16:34

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Budoucí ministr Tuleja v problémech? Publikoval v pochybných vědeckých časopisech

2. května 2024  13:57,  aktualizováno  16:23

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

I v dubnu padaly rekordy. V Klementinu byl osmý nejteplejší za 250 let

2. května 2024  16:15

Letošní duben s průměrnou teplotou 13,4 stupně Celsia byl v pražském Klementinu osmý nejteplejší ze...