Ministerstvem proti dopravě

Při svých cestách po českých, moravských a slezských silnicích cítím narůstající bezmoc a zároveň i úžas, co všechno je v našich končinách možné a co je nám předkládáno jako normální.

Ministr Dan Ťok je ve funkci teprve od prosince 2014, ale za ty necelé dva roky toho stihl skutečně hodně. Málokdo by dokázal dopravu tak kompletně zablokovat a uvést do totálního chaosu, jako se to povedlo jemu.

Ano, souhlasím s tvrzením, že silnice se musejí udržovat a že ty naše byly poněkud zanedbané. A dokonce chápu, že když se má nějaká komunikace opravit, tak se uzavírkám těžko vyhneme. Ale už nepochopím, proč je uzavírek tolik a proč se musí uzavírat i objízdné trasy uzavírek. Podle mě by bylo logické určitý úsek uzavřít, opravit, otevřít a pak teprve uzavřít a opravit další. Ale to by asi bylo příliš logické a jednoduché.

Uzavírky jsou prakticky všude. Ale jen na některých z nich se pracuje. Prostě se silnice jen uzavře a rozvrtá. Pardon - „rozpracuje“. A někde jsou dlouhou dobu uzavírky, aniž by se s jakýmikoli pracemi vůbec začalo. Projela jsem letos velký kus Evropy, ale co se tady děje, to se jinde nevidí.

Nedokážu posoudit, zda za současným tristním stavem našich komunikací stojí absolutní neschopnost současného ministra anebo je to úmysl – motorismus je přece zdraví nebezpečný a proto je zapotřebí jej omezit. Dalo by se také spekulovat o vazbě na firmu Skanska, ve které ještě nedávno Dan Ťok působil jako generální ředitel a jejíž zakázka na stavbu silnice R7 (D7) je dle Českého rozhlasu zahalena kouřovou clonou.

Je možné, že Dan Ťok přeměnil silnice na permanentní staveniště prostě jen proto, že chce v maximální míře čerpat dotace od EU. To by byl ale jen další důvod proč ten úchylný systém přerozdělování vybraných peněz zrušit. Přestaly by se financovat nesmyslné projekty jako chodníky vedoucí odnikud nikam vybudované jen proto, že na ně přišly dotace. A začaly by se snad konečně financovat jen ty projekty, které jsou skutečně zapotřebí – a v normální souslednosti a intenzitě, a za podstatně nižší ceny.

Včera jsem sledovala Otázky Václava Moravce a nestačila jsem se divit. Pan Ťok tvrdí, že za nekonečné kolony nemůžou jeho všudypřítomné uzavírky, ale nedisciplinovaní řidiči, kteří bourají jak o závod. A vůbec mu nevadí, že zaměňuje příčinu s následkem. Převážná většina havárií je právě kvůli uzavírkám. Řidiči často nestihnou včas zareagovat, když je např. provoz ze 3 pruhů náhle sveden do jednoho jediného.

Zajímalo by mě, kdy bude Dan Ťok popohnán k zodpovědnosti – za čas ztracený v kolonách, za ušlý zisk. Kdy bude po něm některý poškozený řidič požadovat bolestné nebo náhradu za sníženou pracovní schopnost v důsledku autonehody...

Náš ministr dopravy si dokonce ani nepamatuje, co řekl před 2 minutami, a to je na pováženou. Když se vyjadřoval v OVM k otázce nesystematických oprav a národohospodářských ztrát ve výši 120 miliard Kč, mluvil o tom, že má-li se udržet dobrý stav vozovky, je zapotřebí opravovat 5% ročně – s tím se nedá nesouhlasit – ale dále cituji:

DŤ: „Ano, dneska jsme to trochu přehnali možná... a děláme cca 10% sítě, abychom dohnali ten deficit...“

VM: „...a nebude to příští rok horší, když tvrdíte, že jste to možná trochu přehnali...“

DŤ: „Ale já neříkám, že jsme to přehnali...“

Každopádně když vidím předvolební bilboardy s fotkou Andreje Babiše a s heslem „Silnice, dálnice, obchvaty“, nemůžu věřit vlastním očím. Snaží se nás přesvědčit že Hnutí ANO nemá se současným stavem nic společného. Nejenže nemá pod palcem Ministerstvo dopravy, ale je dokonce v opozici. Kolik voličů na tenhle špíček skočí??

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marcela Štolová | pondělí 5.9.2016 6:30 | karma článku: 28,96 | přečteno: 1532x
  • Další články autora

Marcela Štolová

Ochrana před svobodou

22.9.2020 v 9:02 | Karma: 12,10

Marcela Štolová

Braňme si svobodu

21.8.2020 v 9:04 | Karma: 19,26

Marcela Štolová

Sarzeu - všechno je jinak!

5.10.2017 v 8:37 | Karma: 10,32

Marcela Štolová

Bez peněz do Vannes nelez!

2.10.2017 v 8:30 | Karma: 10,51

Marcela Štolová

Francouzský šikula

31.7.2017 v 7:29 | Karma: 27,65