Portál občana - totální bída českého eGov, portál buzerace žadatelů

Portál občana - totální bída českého eGov, portál buzerace žadatelů – a nic potřebného a užitečného z něj nelze rozumně získat.  Leskem jsou základní registry & byl by i CzechPoint, kdyby byl zadarmo!

Portál občana - totální bída českého eGov, portál buzerace žadatelů – a nic potřebného a užitečného z něj nelze rozumně získat.

Leskem jsou základní registry & byl by i CzechPoint, kdyby byl zadarmo (platím daně, tak K**VA kus papíru, co stejně potřebu pro jinou ochotnou sfingu jménem úředník/úřednice za přepážkou, by měl být zadarmo – když už teda kolují papíry a kolem nich lidé a nekolují informace).

 

Vše začíná eObčankou: pochopím jeden PIN, pro dvě úrovně ověření si umím představit druhý pin, ověření sms nebo QR kód (pozor na viry). ALE udržovat si pět PINŮ A PUKŮ to musel dodavatel vymýšlet hodně dlouho, aby to byl projekt za stamilióny. Ale stejně státu nezbyde nic jiného, než všem lidem rozdat eObčanky a jejich čtečky a zadat další zakázku „dodavateli“, aby uživatelský ksicht byl „digitálně přívětivý“. Tak první hrůzu máme za sebou. A pozor nejvyšší legislativci, co prosazují léta digi přívětivou legislativu, říkají, že eObčanka není pro agendy dle zákona nemá dostatečnou úroveň, aby po identifikaci občankou mohli třeba podat elektronicky žádost o zápis živnosti do živnostenského rejstříku. Fakt to vypadá jako na H****O. Ale EIDAS nám umožňuje žalovat vnitro za škody takto vzniklé, tak AKTIVISTI, PROSÍM, PUSŤTE SE DO TOHO!!

 

A teď ten zázrak: portál občana – dobabrat se k přihlášení chvíli trvá, ale ok, to se dá snad vylepšit snadno. Pak SUPER: chce to pro začátek „jen jeden PIN“!  (služby, které by požadovaly druhý PIN nejsou a v dohledné době nebudou).

A pak třeba výpis bodů – pozor nejmenuje se výpis bodů – si můžete zadat, ale už to neumí ani poslat na email, ani přes sms.

To se vnitro jako tvůrci eGov vyznamenali – eRecept jde pře sms i email poslat – a to jsou (v očích našich digitálních šampiónů a super architektů) zdravotnici ti, co „nic neumí“!!

Tady bych prověřil, který právní posudek nedoporučuje poslat výpis bodů na mobil (který si občan vybere) – a požádal bych právní firmu, aby vrátila peníze.

 

A pak jen další hrůzy: třeba když chcete výpis z důchoďáku, tak se jistě musím přihlásit znovu a pak si zadáte něco z toho, co vám ČSSZ nabízí a pak napíší, bude do 90 dnů. Ani se nedá nastavit email, mobil, kam poslat informaci, že potřebný papír již připravili. Takže denně 7 minut: připojit čtečku občanky, spustit aplikaci občanka, přihlásit se portál občana, přejít na ČSSZ, opět se přihlásit, složitě hledat, zda již není k dispozici a pak za dva týdny HURÁ je TO připraveno, a lze si stáhnout jako zip (opět není třeba datová schránka – zase někdo lepší než GURU z VNITRA). A pak velká hlavička, že je jen informativní dokument bez právní závaznosti. LZE SI PŘEDSTAVIT HORŠÍ SLUŽBU? Ano – je to smutné, ale lze, třeba pan Kafka o tom napsal novelu Zámek.

 

Není to portál občana, ale portál buzerace žadatelů, tedy těch chudáků chabé mysli, kteří si mysleli, že jim někdo na vnitru udělá radost tím, že by jim chtěl zjednodušit život. Ale nezoufejte za 7 let bude vše lepší (výběrová řízení na zakázky se ještě nezačala vypisovat), nebo to bude později. Ale přece jsme vyspělá země, kde je krásně! A radost tu žít. A bude líp.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Erik Steinn | pondělí 18.3.2019 14:56 | karma článku: 21,25 | přečteno: 702x