Vítězové = Řebíček,Janoušek, Novák, Šulc, Mandík,…Poražený = občané

Včera jsem se na svém blogu prohlásil za lháře a věčného kritika (http://steiner.blog.idnes.cz/c/324110/Omlouvam-se-pani-Vanhova-Parkanova-pane-Drabku-Bemeale.html ). Včera média zvěřejnila informaci, že mé téměř rok staré tvrzení o tom, že v případě této evropské dotace došlo na Severozápadě k divoké privatizaci mafiánským způsobem našimi zvolenými zástupci řízenými  našimi nezvolenými kmotry, jsou pravdivá (   http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=772241). 

Mohl bych se radovat, že má tvrzení se postupně potvrzují, ale ve své podstatě, je to hrozně smutné zjištění pro nás všechny.  Již na první tiskové konferenci v květnu 2012 jsem prohlásil, že bych se v mých tvrzeních moc přál  mýlit. Nebojte se, nepropadám skepci, naopak. Je tu naděje, že lze změnit dnešní blbou náladu. Osob a organizací, které se snaží o změnu je mnoho. Kdo chce, tak je vidí a současně vnímá, že tyto aktivity přinášejí první ovoce.

Cesta k nápravě je dlouhá a trnitá. Já Vám pro zajímavost přikládám jeden takový příklad. Jedná se o zajímavý vývoj mého druhého a posledního trestního oznámení. Zajímavé na tomto vývoji je jeho závěr k předmětnému, který měla jedná ze složek policie a jaký Evropská komise. Musím ovšem nyní poznamenat, že závěry jiných složek policie věřím budou jiné a rozsudky, které v této věci padnou rovněž. Je to nutné, jelikož největší velryby stále spokojeně v našem zakaleném aqvárku plavou.

Na závěr  sděluji, že níže uvedené dokumenty jsou obsaženy v kompletní podobě zde ( https://www.facebook.com/pages/Ob%C4%8Dan%C3%A9-Nejsou-OVCE/342627485807851 ).

1)      Mé trestní oznámení z června 2012

„…Dne 11. dubna 2012 se poledních hodinách v Městském divadle v Chomutově uskutečnila schůzka za účasti vybraných členů VRR: Jany Vaňhové, Mgr. Arno Fišery, Mgr. Tomáše Hybnera, Jakuba Pánika, PaedDr. Josefa Novotného a též pracovníků Úřadu ROP SZ Mgr. Pavla Karla Markvarta a oznamovatele.

Na tomto setkání bylo představiteli VRR dohodnuto, že budou vyhlášeny dvě výzvy pro přidělování dotací a to pro oblast „Budování a rozvoj atraktivit a infrastruktury CR“. Hodnota výzvy výlučně pro Karlovarský kraj měla činit 100 milionů Kč a pro Ústecký kraj pak bylo určeno 109 milionů Kč. Jelikož nebyla již dostatečná volná dohodnutá alokace v tomto opatření programu ROP SZ, bylo navrženo a následně schváleno na 59. zasedání VRR  pro tyto dvě výzvy mimořádný kurz 1 EUR = 25,00 CZK, což bylo v rozporu s platným Usnesením č. 17/55/2011.  V případě Karlovarského kraje pak bylo najisto počítáno s podporou projektu Císařské lázně Karlovy Vary s cílem slavnostně zahájit projekt před Krajskými a Senátními volbami v r. 2012.

Toto dílčí rozdělení finančních prostředků mezi kraje zapojené do ROP SZ podporuje domněnku o existenci neformální dohody mezi představiteli obou krajů, že celková alokace určená pro ROP SZ bude ve výsledku za období 2007 – 2013 rozdělena mezi zainteresované subjekty v poměru 65% pro Ústecký kraj a 35% pro Karlovarský kraj.

Během uvedeného jednání se účastnici striktně drželi popsaného rozdělovacího mechanismu, přičemž při průběžných neshodách např. Mgr. Arno Fišera poukázal, že již v minulosti byla ve výzvě v rámci tzv. Priority 4 – Udržitelný rozvoj cestovního ruchu po dohodě krajů upraveno hodnocení předmětné výzvy,tak aby došlo k podpoře tří projektů z Karlovarského kraje na místo projektů z Ústeckého kraje. Současně Mgr. Arno Fišera měl na tomto jednání k dispozici jednostránkový dokument, kde bylo zaznamenáno, kolik jednotlivé kraje během dosavadní implementace programu získaly finančních prostředků a jak je dodržována výše uvedená dohoda…..“

2)      Usnesení Police ČR ve věci předmětného trestního oznámení z listopadu 2012

„…Provedeným prověřením celé věci se nepodařilo prokázat podezření ze shora uvedeného, propř. Jiného trestného činu, přestupku či jiného správního deliktu, což je patrné i z výše pospaných provedených úkonů. Žádným způsobem se nepodařilo prokázat skutečnost, že by jakákoliv osoba nebo osoby předem dohadovali rozdělení dotačního prostředí v operačním programu VRR Severozápad v poměru 65% ve prospěch Ústeckého kraje a 35% ve prospěch Karlovarského kraje, ačkoliv tyto dotační prostředky byly poté ve velmi blízkém poměru rozděleny. Nepodařilo se také žádným způsobem prokázat, že by toto jednání bylo jakýmkoliv způsobem trestné a v tomto případě by dokonce mohlo docházet ke kriminalizování politických rozhodnutí. ………Dle zjištění policejního orgánu má Úřad ROP Severozápad dostatečně nastaveny kontrolní mechanismy, na základě kterých lze zpětně kontrolovat udržitelnost projektů a popřípadě následně požadovat navrácení prostředků.

Na základě takto zjištěných skutečností a pokynu Okresního státního zastupitelství ze dne 29.10.2012 jsem rozhodl celou věc odložit, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení..“

 3)      CELKOVÝ ZÁVĚR z auditu Evropské komise z prosince 2012

„….Na základě provedené práce popsané v sekci 2 výše na úrovni řídicího orgánu a auditního orgánu se auditoři EK domnívají, že řídicí a kontrolní systém v rozsahu auditní mise nefunguje přiměřeně u následujících záležitostí:

  • Řídicí orgán, KP4: nedostatečné řídicí kontroly (čl. 60 b), g) nařízení Rady 1083/2006 a čl. 13.2-13.4 Nařízení Komise 1828/2006) – (viz zjištění 1 a 3);
  • Řídicí orgán, KP2: nepřiměřené postupy pro výběr projektů (čl. 60 a) a čl. 65 a) Nařízení Rady 1083/2006 a čl. 5 a čl. 13.1 Nařízení Komise 1828/2006 – (viz zjištění 2a), 2b) a 2c);
  • Auditní orgán, KP3: nedostatečné audity projektů provedené auditním orgánem a Pověřeným auditním subjektem (čl. 62.1 b) a 98.4 Nařízení Rady 1083/2006, čl. 16-17, 23c) a Příloha IV Nařízení Komise 1828/2006 – (viz zjištění 4);

a v důsledku toho se nemohou útvary Komise spolehnout na výsledky práce auditního orgánu představené ve výročních kontrolních zprávách a ročních stanoviscích předkládaných podle čl. 62.d.(i) a (ii) Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 a v závěrech auditu vzorku 35 projektů v rámci akčního plánu.

Útvary Komise se nemohou spolehnout na výsledky práce řídicího orgánu a auditního orgánu a na jejich závěry z auditu vzorku 35 projektů v rámci akčního plánu. Řídicí orgán a auditní orgán nedokázaly odhalit chyby, zvláště v oblasti veřejných zakázek a výběru projektů ke spolufinancování, nebo nedokázaly některá zjištění opravit přiměřenými finančními opravami…“

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Leo Steiner | pondělí 4.3.2013 7:17 | karma článku: 17,79 | přečteno: 868x