Na ty úkoly vám zvysoka prdím! Napsala nespokojená matka panu učiteli!

Školy se tady v Lucembursku zase zavřely! Na týden! Už podruhé! Děti jsou hozeny na krk rodičům! Nervy tečou! Na obou stranách! Chudáci děti! Nebo rodiče? Anebo ti třetí vzadu – učitelé?

Naše dálkové kafíčkování s Terkou se vždycky nese ve veselém duchu. Ale tuhle byla vytočená do běla! Že by se jí ztratilo další dítě???

Nejdřív to bylo jako vždycky... Povídáme, smějeme se a postupně se dostáváme i na školu. Její děti vzorně chodí každý den. Jako všechny děti v Lucembursku! Žádné distanční vzdělávání! Hloupý národ přece nechce nikdo!

"Na začátku školního roku dostaly všechny školní děti od státu dvě látková "navlékátka" na krk, takový ty tunely", vysvětlila mi Terka, "aby si děti mohly zakrýt pusu a nos. A teď nosej děti všechno možný, podle možností rodiny...

Jo, občas měla některá třída karanténu, byl nemocný učitel nebo spolužáci, ale obecně chodí děti do školy pořád!

Až nedávno! Zavřeli školy v celé zemi! Na celý týden! Přidali ho k prázdninám!"

Terka je vždycky taková slušná decentní dáma. Ale dneska? Dneska na ní vidím rozhořčení. Takové jsem už dlouho neviděla! Děti ve škole nemám, takže situaci nijak zvlášť nesleduji a tak jsem byla zvědavá, cože se to vlastně stalo.

"Pro nás doma je zavření škol celkem OK," pokračovala Terka, "prostě jsme zase dali doma dohromady všechny mobily a udělali pořadí, kdo kdy a ve které místnosti bude, abychom se všichni vystřídali..."

Přikyvuju, Terka má v životě perfektní systém. Jinak to s více dětmi nejde, aby se všichni nezbláznili...

"Školy teď zavřeli jen na týden. Podruhé – poprvé to bylo na týden po vánocích, ale to stejně ještě každý myslel na dárky, takže se dálková výuka nějak zvládla...

Ale teď," nadechla se Terka, "teď to byl děs. To si přece nemůže k učiteli dovolit! On není žádný podržtaška! Jen chce pro děti to nejlepší!"

Začínám trochu ztrácet přehled, ale samozřejmě netrpělivě čekám, copak maminky mohly tomu učiteli provést...

"Náš nejmladší má učitele. Mlaďocha, asi tak pětadvacet. Nadšený pan učitel založil on-line skupinu pro rodiče. Dával tam termíny výletů, občas video z tělocvicku, nějaké zajímavosti...

Rodiče to uvítali, ale pak se to zvrhlo. Nejdřív tam některé maminky začaly dávat malá doporučení a rady. To ještě šlo...

Jenže pak si z toho udělaly místo, kde ho terorizovaly a myslely si, že jim bude k dispozici pořád!"

"Chudák učitel," poznamenávám. "V jeho situaci bych určitě být nechtěla! A co s tím udělal?" Jsem ale pořád zvědavá, co maminky mohly učiteli provést.

"Hele, já ti přečtu celou konverzaci, chceš?", ptá se Terka.

"Jasně, jsem samý ucho!", chci to slyšet. To by chtěl snad každý, ne???

"Dobře, poslouchej, čtu to doslova!", četla pomalu a zřetelně Terka:

"Úkoly, úkoly, úkoly!

Pořád jenom úkoly!

Jenom fůra úkolů! Měl byste jim to sám vysvětlovat a ukázat, jako ve třídě.

Už mě ty úkoly serou, je to zoufalý.

Nedokážu se takhle se svojí dcerou učit."

A pak Terka dovysvětlovala situaci: "Někdo se jen pana učitele zeptal, kdy přesně budou on-line hodiny. Hned ráno, on ani nestihl odpovědět. Po vánocích to bylo tak napůl, půlka on-line výuky a půlka úkolů. Tentokrát napsal, že budou jen úkoly, že má s on-line výukou blbou zkušenost, protože děti před počítačem nedávaly posledně vůbec pozor!"

"A???", nemám slov! Vidím na Terce, že je z toho nějaká smutná...

"No byl to jen tejden, o nic nešlo, ale je fakt, ze ve výuce v němčině nedokážu malýmu pomoct ani já! Ale napsala jsem všem, že takhle tam jako rodiče mluvit nemůžeme a nebudeme, i když myslet si můžeme cokoli, třeba i oprávněně! Ale že si tohle k mladýmu učiteli před dalšíma rodičema ta maminka prostě nemůže dovolit!

No a když jsem se ho zastala – že jsem byla úplně šokovaná nedostatkem slušnosti – tak jsem pak s učitelem domluvila on-line výuku po, st a pá. Byl pro, bez potíží..."

Viděla jsem, jak Terce spadl kámen ze srdce. Jak ji znám, tak takovouhle situaci by jen tak nepřešla...

A Terka pak ještě dodala: "A představ si, co by se asi stalo, kdyby tady byly školy zavřené skoro rok jako v Česku! To by snad na pana učitele házely i kameny!!!"

---

PS. Když se smíchá covid-19 s životem v jiných jazycích, není divu, že je to občas na nervy!

Ztratilo se dítě! Mezi družinou a školou!

Držte jazyk za zuby, nebo přes něj dostanete!

...výsledek je negativní, což je v případě korouše pozitivní!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Stanislava Boudová | středa 17.3.2021 16:55 | karma článku: 46,25 | přečteno: 4083x