- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dvojkolo s dětskou sedačkou | kolo je v Číně stále patrně nejrozšířenější dopravní prostředek a zde je varianta postačující většině rodin, rodin s jednou ratolestí | Yangshuo | 3. 10. 2011
Nákladní tříkolka | poměrně rozšířený prostředek pro přepravu drobných, leč často objemných nákladů; kola se v Číně často kradou, tudíž i tenhle muzejní kousek má patřičně bytelný řetěz - co kdyby se majitel Fabie náhodou spletl a odjel s tímhle vehiklem :) | Nanjing | 21. 11. 2009
Kolo se sajdkárou | krásné, to musí pamatovat i velkého kormidelníka v době největší slávy | Yangshuo | 3. 10. 2011
Poznávací značka | do nedávna povinná výbava každého bicyklu; vnitřní část má doma schovanou majitel - šlo o (marnou) snahu omezit krádeže | Nanjing | 22. 11. 2009
Parkoviště | před stanicí metra je především prostor pro stovky kol a množství motorek, či skútrů; takový osmi milionový Nanjing postrádá u stanic metra rozlehlá záchytná parkoviště typu P+R pro auta jako na Chodově | Nanjing | 1. 10. 2011
"Kuka" vůz | lidskou silou jsou hnané i malé povozy místních popelářů, respektive zametačů | Nanjing | 2. 5. 2011
Japonská kolečka | jiná než tato na čínských stavbách nenajdete; tenhle kus byl odstaven v zákoutí, či zátiší konfuciánského chrámu | Nanjing | 21. 11. 2009
Povoz | pracovní pomůcka zahradníků v jednom z rozlehlých městských parků | Nanjing | 3. 4. 2010
Elektro skútr | rychle nahrazuje bicykly - dojezd cca 60 km; max. rychlost 45 km/h; výkon 300 W; doba nabíjení 10 hod; pořizovací cena cca 7 000 Kč; náklady na 100 km: 18 Kč (při českých cenách elektřiny); řidičák ani poznávací značku netřeba; nosnost: dva dospělí, plus co to snese :) | Nanjing | 17. 4. 2011
Elektro tříkolák | údolí řeky Li | 3. 10. 2011
Parkoviště policejních motocyklů | v ulicích uvidíte motohlídky jen zřídka; obecně mašiny silnějších kubatur (nad 250 ccm) uvidíte naprosto výjimečně a v podstatě nikdy stroj zahraniční výroby = vše jsou to čínské motorky zastaralých technologií; na nich řidiči jezdí velice opatrně a pomalu (zdá se že nepřekračují nějakých 60 km/h) | Nanjing | 15. 5. 2010
Tříkolka pro invalidu | pro postižené Číňany se vyrábí zastřešené čtyřtaktní tříkolky | Nanjing | 3. 10. 2009
Kapotovaná tříkolka pro invalidu | uvidíte i celokapotovaná provedení; v některých městech mají invalidé licence k provozování taxislužby s obdobnými stroji, je to mimořádně nepohodlné svezení | Peking | 25. 10. 2011
Tříkolový mini pick up | často k vidění na svépomocných stavbách | Nanjing | 1. 10. 2011
Kabrio | postrádá střechu, ale za to má tenhle model hydraulicky sklopnou korbu | Nanjing | 1. 5. 2011
Naháč | Yangshuo | 5. 10. 2011
Náklaďáček | tento "traktor domácí" byl vyroben za účelem převážení bambusových vorů; poprvé v životě (narozen 1975) jsem měl tu čest vidět motor startovaný na kliku | údolí řeky Li | 3. 10. 2011
Vlastenec | údolí řeky Li | 3. 10. 2011
Copycat | tenhle žlutý fešák se nenarodil v Kolíně, ale ta podoba se nezapře; sám Warren Buffet do BYD, automobilky kopírující západní vozy a vyvíjející vlastní elektromobily investoval v roce 2009 | Nanjing | 8. 11. 2009
Limuzína made in USA | jejich sláva upadá, ale těchto luxusních korábů silnic najdete v Číně patrně více než v Česku; červené stuhy na klikách jsou svatební výzdobou | Nanjing | 15. 5. 2011
Limuzína made in China | Škodovek sjíždějících z pásů joint-venture fabriky v Šanghaji už je vidět na silnicích řada, však je Čína pro Škodu Auto největším světovým trhem; design bude patrně přizpůsobovat vkusu místních zákazníků | Nanjing | 1. 5. 2011
Další snímky povedených čínských samohybů jsou k vidění i ve dvou úvodních článcích tohoto blogu:
http://stanekjan.blog.idnes.cz/c/209898/Cinani-jsou-drici.html
http://stanekjan.blog.idnes.cz/c/210786/Cinani-jsou-drici-dil-druhy.html
Další články autora |