Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Největší omezení individuální dopravy v Praze za posledních 10 let

Magistrát hl. města Prahy uvažuje, že spolu s otevřením Blanky zavede velké množství nových regulačních opatření v individuální automobilové dopravě v Praze. Řidiči, mějte se na pozoru a pamatujte, že komunální volby na magistrát jsou již na podzim 2014.

Dokončení Blanky je důležitá věc a dopravě v Praze jistě pomůže. Magistrát ale plánuje na základě plánovaného otevření Blanky udělat nová regulační opatření pro individuální dopravu v Praze v místech, kde provoz po otevření Blanky neklesne.

Mezi to nejzásadnější považuji plánované trvalé zneprůjezdnění Smetanova nábřeží, ale i Malé strany. Magistrát nerespektuje, že zářijové sobotní uzavírky Smetanova nábřeží, které si prolobovaly různé aktivistické a extrémistické skupiny, odmítly v anketách více než 2/3 lidí a tyto jednodenní přeměny nábřeží v pěší zónu se ve finále ukázaly jako totální fiasko. Zásadně proti byli i místní obyvatelé a začali podepisovat petici „Praha 1 trpí petice proti uzavírání Smetanova nábřeží“, kterou podepsalo více než 1400 lidí. Byla to pro někoho prima zábava s předem připraveným programem na jeden den, trvalé uzavření by ale vedlo k umrtvení nábřeží, stejně jako se to stalo v dolní části Václavského náměstí. Spojistost mezi Blankou a provozem na Smetanově nábřeží resp. Malé straně není de facto žádný a provoz v centru se tak ještě více zkomplikuje. Pokud se uzavřou obě cesty centrem podél Vltavy, situace pro obyvatele Prahy v jejich dopravě v rámci centra bude katastrofální. Aktivisté sice tvrdí, že většina dopravy centrem přes Smetanovo nábřeží a Malou stranu je tranzitní, nikdy ale neukázaly žádné relevantní výpočty.

Jako absurdní mi připadá 8 nových plánovaných semaforů, bez kterých jsme se doteď obešli. Aktivisté a magistrát ale tvrdí, že magistrála „musí ztratit rys dálnice“, a proto má zde vzniknout několik nových zbytečných semaforů a přechodů pro chodce. U semaforů můžeme očekávat, že jejich implicitní režim bude červená barva a budou v době nízkého provozu tvořit tzv. červenou vlnu v rámci „zklidňování dopravy“, jehož cílem je to, že místo toho, aby auto rychle odjelo, tak bude popojíždět po prázdné silnici a exhalovat splodiny a hlučet pod oknama obyvatel v okolí delší dobu. Nutno podoknout, že magistrála byla původně budována jako páteřní severojiždní dopravní spoj v Praze. I když byla volba trasy za minulého režimu velice nešťastná, zatím se bez ní neobejdeme.

Některé semafory na magistrále (např. v místě křížení s Jižní spojkou) mají mít čistě regulační a zdržovací důvod ve snaze pouštět auto do města „plynuleji“. Znamená to tedy, že se kolony budou tvořit až někam k Chodovu a na dálnici D1. Je to určitě špatná zpráva pro obyvatele Prahy 4. Můžeme si vzpomenout na semafor, který byl před časem krátce umístěn na konci Nuselského mostu a měl přesně tento důvod, tedy pouštět auta do centra postupně. Výsledek byl ten, že auta zůstávala stát až k Pankráci, proti čemuž se oprávněně bouřila radnice Prahy 4.

Dále je v návrhu také zúžení Žitné ulice na 2 pruhy. Opět se jedná o místo, kde tomu Blanka vedoucí od Břevnova po Tróju asi příliš nepomůže. Neustálý předpoklad, že s větším počtem omezení se zázračně sníží počet aut je samozřejmě naprosto chybný. Zúžením Žitné ulice se situace v centru opět razantně zhorší pro řidiče, podnikatele i místní obyvatele. Kdy už si aktivisté uvědomí, že se lidé prostě dopravovat potřebují a vznikem nových omezení a zbytečných regulací jim tato potřeba nezmizí?

„Dopravní experti“ se prý nyní zabývají otázkou, zda lze všechna dopravní omezení realizovat ke dni otevření Blanky. V článku na idnes.cz ale také dopravní expert Moos říká, že pokud by se ukázalo, že dopravní omezení jsou kontraproduktivní, tak by se to vrátilo zpátky. Kdybych byl v pozici extrémistického aktivisty, který lobuje u Rady MHMP za tato omezení, tak by snad i mě připadalo logické, že teprve po otevření Blanky se bude zjišťovat, o kolik provoz klesl, a teprve poté budu navrhovat omezení na základě těchto zjištění. Podle všeho se však magistrát chystá udělat experiment na obyvatelích Prahy a uzavírky realizovat okamžitě po otevření Blanky, která však zdaleka nebude pro pražskou dopravu všespásná.

Abych termín „magistrát“ personifikoval, tak dodám, že všechna v místa v Radě MHMP nyní obsazuje výhradně TOP09. Proč se spěchá s uzavírkami? Osobně v tom vidím jasný předvolební kalkul a snahu zavděčit se před volbami na magistrát v roce 2014 všem – řidičům otevřením Blanky a aktivistům následnými uzavírkami.

Autor je místopředseda Strany svobodných občanů v Praze

Autor: Petr Dvořák | středa 18.12.2013 8:00 | karma článku: 29,75 | přečteno: 1907x
  • Další články autora

Petr Dvořák

Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek

Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.

19.8.2013 v 2:21 | Karma: 30,77 | Přečteno: 2003x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Více svobody pro řidiče v Praze

Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.

15.8.2013 v 2:40 | Karma: 28,80 | Přečteno: 2883x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Petr Dvořák

Policie v zahraničí v praxi

Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.

21.7.2013 v 19:20 | Karma: 35,82 | Přečteno: 4155x | Diskuse| Ostatní

Petr Dvořák

Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení

Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.

30.6.2013 v 18:22 | Karma: 34,14 | Přečteno: 2004x | Diskuse| Politika

Petr Dvořák

Ať si lidé staví kde chtějí

Sotva opadla voda a už nás média informují o tom, že si úřady dovolují povolovat lidem stavby u vody.

9.6.2013 v 23:41 | Karma: 21,35 | Přečteno: 1322x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí

3. května 2024  16:19

Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti

3. května 2024  15:46

Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2939x
Jsem krajským místopředsedou Strany svobodných občanů v Praze.

Seznam rubrik