Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

No jo - ale problém (který jsme asi zažili všichni - vždy se našli "soucitní" učitelé) je, jak bude, řekněme v matyce, pokračovat. Když neumí sčítat, jak bude pracovat s násobilkou?

V dobách lidí rozumných (nikoliv "vysoce 'humánních' ") navštěvovali ti, kteří nestačili, pomocnou školu. Pomocnou - protože pomáhala. Pomáhala všem:

Frekventantům možností naučit se tolik, kolik je v jejich silách. Být mezi sobě rovnými a tedy nebýt outsiderem - velmi důležité pro život. Zažít radost z úspěchu.

Žákům běžných škol postupovat v učení podle jejich schopností a nebýt zdržováni těmi, kteří nestačí.

Učitelům běžných škol usnadnila práci a pomohla k radosti z úspěchů. Učitelům těch slabších umožnila radovat se z výsledků.

Dnešní systém (všichni jsme si přece rovni, což je viditelný nesmysl) všem pomáhá pouze k ničení nervů, frustraci a (zejména a bohužel) k podprůměru. Neboť skupina se může pohybovat pouze rychlostí toho nejpomalejšího.

2 0
možnosti
JP

Pane Hrubý, pomocná škola byla pro žáky, kteří nezvládali ani učivo školy zvláštní, dnes praktické. Absolvent pomocné školy měl umět sčítat a odčítat do 20 s přechodem přes desítku (to zvládali jen ti lepší), měl umět číst a psát všechna malá písmena a podle možnosti až tři velká. Pozor, děti je měly pouze rozeznat, ale obvykle je nedovedly spojit do slov. Pomocnou školu navštěvovaly děti na hranici vzdělavatelnosti, děti těžce imbecilní, v dospělosti pak byly abalfabetické, protože hodně věcí zapomněly. Jejich školní docházka byla 8-letá a na jejím konci si nedovedly ani přečíst v jídelníčku, co bude zítra k obědu.

Zatímto zvláštní školu navštěvovaly děti debilní, které se mohly vyučit i nějakému jednoduššímu řemeslu.

0 0
možnosti
Foto

Zavádění jednorychlostního školství je největší hrozba pro tento stát. Největší hrůza je, že nemůžete jednoduše problémové "dítě" ze školy přeřadit na "zvláštní" školu. Propadlík většinou na školní docházku kašle, je "vzorem" pro ostatní. Stát by měl řešit budoucnost dětí na tom nejnižším stupni ne inkluzí, ale zajišťováním jejich uplatnění na trhu práce. K čemu nám bude 100% méně vzdělaných dětí z důvodu zpomalení a zjednodušení výuky? Národ potřebuje elity, které potáhnou celý systém. Dobře vydělávající jedinec je zdrojem obživy pro ty méně placené. Pokud bude většina ve slabém průměru, možnosti výdělku té méně vzdělané skupiny se ještě sníží.

3 0
možnosti
DB

Podle mne je to jinak Jestliže žák, student, má pouze jednu jedinou pětku a ostatní známky mezi jedna a tři a z toho povětšinou jedna, je asi na místě udělat jiné opatření než nechat propadnout. Ovšem pokud má ze sedmi předmětů pětku a ze zbytku čtyřku, je celkem na místě přemýšlet o opakování ročníku, případně přeřazení na školu s menšími nároky, případně přizvat experta na psychologii či jiného vhodného experta.

0 0
možnosti
JZ

Ve skutečnosti ten první případ téměř nikdy nenastane, protože tu pětku mu nedostane. Vždy se najde nějaký důvod pro čtyřku (což je dobře).

0 0
možnosti
PN

P66e78t64r 94N89ě20m62e49c

6. 9. 2016 20:49

Asi je rozdíl "propadnout" např. ze zeměpisu a propadnout z cizího jazyka nebo matematiky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 289
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Píšu jen tak, pro radost. Ne vždy z radosti.

Seznam rubrik