Diskuse
Zrušme propadání
Děkujeme za pochopení.
V22l90a72d12i57m27í82r 91H83r15u50b20ý
No jo - ale problém (který jsme asi zažili všichni - vždy se našli "soucitní" učitelé) je, jak bude, řekněme v matyce, pokračovat. Když neumí sčítat, jak bude pracovat s násobilkou?
V dobách lidí rozumných (nikoliv "vysoce 'humánních' ") navštěvovali ti, kteří nestačili, pomocnou školu. Pomocnou - protože pomáhala. Pomáhala všem:
Frekventantům možností naučit se tolik, kolik je v jejich silách. Být mezi sobě rovnými a tedy nebýt outsiderem - velmi důležité pro život. Zažít radost z úspěchu.
Žákům běžných škol postupovat v učení podle jejich schopností a nebýt zdržováni těmi, kteří nestačí.
Učitelům běžných škol usnadnila práci a pomohla k radosti z úspěchů. Učitelům těch slabších umožnila radovat se z výsledků.
Dnešní systém (všichni jsme si přece rovni, což je viditelný nesmysl) všem pomáhá pouze k ničení nervů, frustraci a (zejména a bohužel) k podprůměru. Neboť skupina se může pohybovat pouze rychlostí toho nejpomalejšího.
J85a82r51m32i52l26a 41P15í58c11h85o67v65á
Pane Hrubý, pomocná škola byla pro žáky, kteří nezvládali ani učivo školy zvláštní, dnes praktické. Absolvent pomocné školy měl umět sčítat a odčítat do 20 s přechodem přes desítku (to zvládali jen ti lepší), měl umět číst a psát všechna malá písmena a podle možnosti až tři velká. Pozor, děti je měly pouze rozeznat, ale obvykle je nedovedly spojit do slov. Pomocnou školu navštěvovaly děti na hranici vzdělavatelnosti, děti těžce imbecilní, v dospělosti pak byly abalfabetické, protože hodně věcí zapomněly. Jejich školní docházka byla 8-letá a na jejím konci si nedovedly ani přečíst v jídelníčku, co bude zítra k obědu.
Zatímto zvláštní školu navštěvovaly děti debilní, které se mohly vyučit i nějakému jednoduššímu řemeslu.
J75a84r42o93s74l26a35v 85H24a21l74u30z11a
Zavádění jednorychlostního školství je největší hrozba pro tento stát. Největší hrůza je, že nemůžete jednoduše problémové "dítě" ze školy přeřadit na "zvláštní" školu. Propadlík většinou na školní docházku kašle, je "vzorem" pro ostatní. Stát by měl řešit budoucnost dětí na tom nejnižším stupni ne inkluzí, ale zajišťováním jejich uplatnění na trhu práce. K čemu nám bude 100% méně vzdělaných dětí z důvodu zpomalení a zjednodušení výuky? Národ potřebuje elity, které potáhnou celý systém. Dobře vydělávající jedinec je zdrojem obživy pro ty méně placené. Pokud bude většina ve slabém průměru, možnosti výdělku té méně vzdělané skupiny se ještě sníží.
D30a50l18i28b39o96r 92B42a87r73t23o80š
Podle mne je to jinak Jestliže žák, student, má pouze jednu jedinou pětku a ostatní známky mezi jedna a tři a z toho povětšinou jedna, je asi na místě udělat jiné opatření než nechat propadnout. Ovšem pokud má ze sedmi předmětů pětku a ze zbytku čtyřku, je celkem na místě přemýšlet o opakování ročníku, případně přeřazení na školu s menšími nároky, případně přizvat experta na psychologii či jiného vhodného experta.
J62i96ř36í 33Z17á35ř72e83c88k26ý
Ve skutečnosti ten první případ téměř nikdy nenastane, protože tu pětku mu nedostane. Vždy se najde nějaký důvod pro čtyřku (což je dobře).
P66e78t64r 94N89ě20m62e49c
Asi je rozdíl "propadnout" např. ze zeměpisu a propadnout z cizího jazyka nebo matematiky.
- Počet článků 289
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x