- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pandořinou skříňkou je však něco jiného. Revize RVP.
„Provedeme úpravy Rámcových vzdělávacích programů tak, aby byla posílena výuka jazyků, ICT a technického vzdělávání.“ Proč? - Rámcové vzdělávací programy by měly zůstat rámcovými. Ale tady se zase lobbuje a tlačí ve prospěch jen tří nejasně vybraných oborů.
Proč právě těchto tří? Vyplynuly z odborné debaty a je na nich všeobecná shoda? Není jasné, které RVP má programové prohlášení na mysli. Půjde o RVP základních, nebo středních škol? A především není jasné, na úkor čeho a jak bude výuka vybraných oblastí posílena.
Co tomu obětujeme? Humanitní obory? Je právě dnešní složitá doba závislosti na médiích a rostoucího nacionalismu vhodná k jakémukoliv oslabování humanitních oborů? Že tohle nikdo neřekl? - Ne. Ale jakékoliv posilování na jedné straně znamená na straně druhé oslabování.
Revize rámcových vzdělávacích programů by se měla zaměřit na vyplavení nicneříkajících výstupů, podivně se proplétajících průřezových témat a především stanovení jasných cílů vzdělávání. Možná bychom se měli dohodnout i na stanovení společného jádra učiva.
Protěžovat dnes jakoukoliv oblast oproti ostatním nemá smysl. Vznikne jen jakési kyvadlo, které příští politická garnitura zítra pošle s radostí zpět. Rozumná vláda by měla raději zaměřit svoji pozornost na to, aby do vzdělávání přinesla jasné cíle a do škol tolik potřebný klid.
Další články autora |
V Honech, Klecany, okres Praha-východ
4 950 000 Kč