S učiteli nepočítáme aneb Ti staří jsou stejně na odpis

Dalším textem z dílny liessmannovských expertů je Kartousův výkřik Jedním z důvodům proč se nedaří měnit české školství, je věk učitelů. Je opravdu věk učitelů tak zásadním problémem školství? Nebo jde jen o další atak na učitele?

„U učitelů se věk pojí s dalšími faktory, které vedou spíše ke snaze konzervovat než hledat nové cesty.“  A já se ptám, proč právě jen u učitelů? Odvážil by se Kartous totéž neomaleně vmést do tváře starším lékařům? Nebo jiným profesím? Znamená to, že starší lékaři se snaží konzervovat a nehledat nové cesty? Třeba Pirk nebo Pavko? Pro samozvaného experta jsou učitelé jakýmsi zvláštním druhem, do kterého se lze neustále strefovat hlava nehlava. Bohužel dobře ví, že si své posluchače ve své názorové bublině najde. Svůj k svému.

„Třetí významný problém je jednoduše řečeno paradigma člověka postiženého předlistopadovou érou.“ EDUinský mluvčí Kartous vytahuje proti starším učitelům dehonestační trumf. Jaké předlistopadové postižení? Obsah studia přinesla doba a postižený se rozhodně necítím. Možná je to naopak zkušenost, která takovým kartousům chybí. Většina učitelů naopak musela za těch 20 nebo 30 let na sobě pracovat a udělat nejeden krok vpřed. „Museli prokázat mimořádnou schopnost adaptace,“ jak napsal k článku jeden z diskutujících.

Jiný diskutující však napsal, že „musí být podle mě ochota souhlasit s panem Kartousem“. Wow! Bob Kartous na konferenci Perpetuum mluví o nutnosti konsenzu. Možná si někteří experti představují konsenzus právě takto. Nejdříve mi to odkývejte a pak budete milostivě připuštěni ke slovu. Jak ale docílit konsenzu, když jsou učitelé neustále ostřelováni podobnými ataky? Možná jde o to, že se s učiteli v nějakém konsenzu vůbec nepočítá. To názorně předvedlo MŠMT v případě inkluze a znovu předvádí u kariérního řádu.

Autor: Zdeněk Sotolář | neděle 4.12.2016 11:13 | karma článku: 24,58 | přečteno: 506x