- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ministerská vrchnost si bez problému znovu a znovu nachází ochotné kývače. Bohužel často poslouží i veleochotné školské odbory. Při protlačení inkluze se MŠMT hodily především neziskovky. Sama zakladatelka ČOSIV je neustále rozkročena mezi světem politiky (ministerstvy) a světem neziskovek. Dokonce dnes neziskovky plodí neziskovky: EDUin, EDUzměna. Vzniká EDUfert?
Znepřátelené jsou oborové spolky (AČ vs. SUČJL), profesní spolky (PK vs. UP) i školské weby (Česká škola vs. Pedagogické info). Jsme uměle rozdělováni na učitele konzervativní, moderní nebo alternativní. Dokonce i na učitele líné. Opakovaně je zpochybňováno pedagogické vzdělání. Sváří se kvalifikovaní a nekvalifikovaní. Když se k něčemu spojíme, jsme arogantně uráženi nebo arogantně ignorováni.
V diskusi na České škole nedávno zaznělo docela tvrdé, ale výstižné hodnocení: „No vida politici to s námi mají docela lehké. Učitelé si zakládají různé spolky a organizace a potom si vzájemně kálí na hlavu.“ Jsme stav velice hašteřivý a nesnášenlivý. I o bodnutí do zad není nouze. I ty, kolego? - I ty, příteli? V jiných oborech nevídaná věc. Jako stav jsme ve velmi vážném stavu.
A nejde jen o spolky. V zástupu stojí řada hlasitých liessmannovských expertů. Jen někdy učitelského původu. Experti mají vždy otevřené dveře do médií. A často jsou jednotlivci, spolky a neziskovky propletené podivnými svazky. Tatáž osoba vystupuje dle potřeby jednou jako ředitel (v debatě je potřeba zástupce škol), jednou jako zástupce spolku, ti lidé se vzájemně moderují, dělají spolu rozhovory.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....