- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Reforma vyjádřená RVP ZV nabídla učitelům, aby se sami podíleli na vytváření učebního plánu a učebních osnov. Bohužel vše přišlo příliš rychle, bez dobré přípravy, bez rozsáhlé diskuse s učiteli - které se MŠMT nad aktuálními problémy inkluze a kariérního řádu vyhýbá dodnes. První zprávy o reformě a RVP přinášeli novináři, kteří měli zájem spíše o senzace. Učitelé dlouho zůstali bez věrohodných informací.
Tvorba vlastních ŠVP a osnov byla od samého počátku provázena ze strany učitelů velkou nedůvěrou, neustálými pochybnostmi, ba dokonce úplným odmítáním. Zadání však museli splnit. Co mohlo vznikat z donucení? MŠMT nepodalo pomocnou ruku, ČŠI hledala především formální chyby. Zásadní chybou byly pak další přílepky a průběžné změny, uspěchané standardy roubované pro potřeby plošného testování.
Stále si myslím, že návratem jednotných osnov si nepolepšíme, že půjde o krok zpět a že za pár let si budeme naříkat nad jejich direktivností, přeplněností a buzeračním potenciálem. Ale hybrid smíchaný z „utužených“ osnov a z reformních myšlenek RVP ZV je nebezpečný nesmysl. Má-li ministryně Valachová opravdu odvahu, ať tedy raději RVP ZV zruší úplně. Alespoň budeme konečně vědět, na čem jsme.
Další články autora |
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...