Jaké jsou skutečné přínosy ČŠI? - Nastal čas ji úplně zrušit.

„Máme nedostatek kvalifikovaných pedagogů – a noví učitelé nenastupují, upozorňuje školní inspektor.“ A zítra vyjde slunce, dodávám stejně objevnou informaci, protože o nedostatku učitelů se ví, problém to je dnes a bude i zítra.

Pan Zatloukal může stokrát popisovat smysl a přínosy testování, ale stále z toho vyjde jediné: obhajoba nanicovaté existence ČŠI. Po testování zůstávají jen nekonečné útesy tematických zpráv zaplevelené chaluhami barevných grafů. Ale šéfinspektor samozřejmě musí obhajovat miliony vyhozené za nesmyslný testovací nástroj a miliony vyhozené za vlastní existenci.    

Že se snaží identifikovat silné stránky škol? Nejsilnější stránkou škol jsou učitelé, kteří zůstávají u řemesla, navzdory panským radám expertů, navzdory dlouhodobé kampani proti veřejným školám, navzdory návštěvám ČŠI, po kterých zůstává jen pachuť jejich zbytečnosti. Že se snaží hledat příležitosti pro zlepšení? Jednou z takových příležitostí je zrušení ČŠI.  

Možná je na čase udělat inspekci na inspekci a spočítat, jaké přínosy z činnosti ČŠI skutečně plynou. Ne však přínosy pro inspekci, ne fiktivní přínosy papírování a testování, ale skutečné přínosy pro české školství, přínosy pro vzdělávání žáků, přínosy pro podmínky učitelů. Nastal čas Českou školní inspekci úplně zrušit. Stačila by jen malá agenda stížností.  

Autor: Zdeněk Sotolář | úterý 21.1.2020 12:43 | karma článku: 25,23 | přečteno: 762x