Degradace vzdělání padá shora dolů. Samotná maturita ji nevyřeší.

Zima hájí maturitu z matematiky a ohání se logikou. Ale stále nechápe rozdíl mezi maturitou z matematiky a výukou matematiky. I kdybychom zrušili celou maturitu, nezrušíme tím ani výuku ani neohrozíme význam jednotlivých předmětů.

Podstatná je výuka. Jestli bude navíc završena maturitní zkouškou, je věc úplně jiná. Tady jde spíše o tradici a - jak Zima říká – symboliku. „Zkouška je garantovaná státem. Takže není normální, aby ji stát degradoval,“ říká o maturitě.

Ono také není úplně normální, aby stát nalákal žáky do maturitních oborů a pak na ně udělal dlouhý nos. Nebyli to žáci, kdo všechny ty nesmyslné řemeslněostudijní obory a nástavby zavedl. Tam je 20-30% „odpad“. Ať stát napraví tuto situaci a teprve potom nasadí maturitu. Naopak je to svinstvo.

A když jsme u degradace vzdělání: kampak se ubírají naše vysoké školy? Přes 70 vysokých škol v naší malé kotlince? Co na to říká logika? A nejsou to právě politikové, kteří jdou často cestou nejmenšího oporu a shánějí si pochybné diplomy pochybným způsobem na pochybných školách?

Ta degradace vzdělání jde u nás shora dolů – ne naopak. Stejně jako na středních i na vysokých školách vznikají prapodivné obory a podobory vhodné snad jen pro stále rostoucí svět neziskovek. A některé obory to také nepokrytě deklarují. Kšef je kšeft.

Autor: Zdeněk Sotolář | čtvrtek 13.2.2020 14:40 | karma článku: 23,25 | přečteno: 615x