- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podstatná je výuka. Jestli bude navíc završena maturitní zkouškou, je věc úplně jiná. Tady jde spíše o tradici a - jak Zima říká – symboliku. „Zkouška je garantovaná státem. Takže není normální, aby ji stát degradoval,“ říká o maturitě.
Ono také není úplně normální, aby stát nalákal žáky do maturitních oborů a pak na ně udělal dlouhý nos. Nebyli to žáci, kdo všechny ty nesmyslné řemeslněostudijní obory a nástavby zavedl. Tam je 20-30% „odpad“. Ať stát napraví tuto situaci a teprve potom nasadí maturitu. Naopak je to svinstvo.
A když jsme u degradace vzdělání: kampak se ubírají naše vysoké školy? Přes 70 vysokých škol v naší malé kotlince? Co na to říká logika? A nejsou to právě politikové, kteří jdou často cestou nejmenšího oporu a shánějí si pochybné diplomy pochybným způsobem na pochybných školách?
Ta degradace vzdělání jde u nás shora dolů – ne naopak. Stejně jako na středních i na vysokých školách vznikají prapodivné obory a podobory vhodné snad jen pro stále rostoucí svět neziskovek. A některé obory to také nepokrytě deklarují. Kšef je kšeft.
Další články autora |
V Borku, Roudnice nad Labem - Podlusky, okres Litoměřice
2 170 000 Kč