- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle Koukolíka je jedním z nástrojů debilizace antivěda. A není snad projevem debilizace ve školství, když někdo sepíše spisek pochybné úrovně (zřejmě nejen odborné, ale i etické) a navíc jako slovutný autor a lektor objíždí zemi, aby své „poznatky“ dál a dál rozséval? A není snad dalším nástrojem debilizace ve školství, když takových expertů nejen přibývá, ale jsou pravidelně zváni do médií a ke kulatým (nebo spíše vykutáleným) stolům, zatímco skutečné odborníky nebo praktiky uvidíte jen zřídka? Učitelů ve školách je málo, budou nás brzy chybět tisíce, ale učit a poučovat učící učitele si dnes s nekonečnou drzostí troufá kdekdo. Houfují se do spolků a přisávají se na tučné dotace.
Podle Koukolíka je dalším z nástrojů debilizace propaganda. „Diletanti vládnou,“ stěžuje si Kartous z tzv. informačního centra EDUin. Přitom sám je ukázkovým příkladem diletanta, který ideologicky tahal za nitky při zavádění inkluze, aniž by měl s inkluzí praktické zkušenosti. Typickým nástrojem debilizace ve školství je právě vliv takových diletantů. Stejně nebezpečným nástrojem je vliv neziskovek. Vzpomeňme na ČOSIV, na propagandistickou úderku vyvolených kolem paní Laurenčíkové: ta se proměnila z odbornice na inkluzi na odbornici na duševní zdraví. Pro debilizaci ve školství je typická i nekonečná omnipotentnost expertů. O výuce češtiny, maturitě a o slohovkách mluví nejvíc matematici.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....