- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plošné přijímačky na střední školy byly jen pověstnou první vlaštovkou, kterou testokrati nedávno vypustili, aby si omrkli terén a dodali odvahy. Dnes přicházejí s tzv. minimální úrovní, která odřízne část absolventů základních škol od maturitního studia. Ale jak se dalo očekávat, už se ozývají další a další tvůrci s novými nápady na nová testování. Někteří zastánci minimální úrovně dokonce naivně věří, že jednorázová přijímací zkouška z matematiky a českého jazyka ověřuje studijní předpoklady.
Takové přímočaré propojení úspěšné jednotné přijímací zkoušky a úspěšné jednotné státní maturity se dá sotva doložit. Jde jen o zbožné přání testokratů. Na nedávné valné hromadě Asociace středních průmyslových škol se alespoň na okamžik zastavil zdravý rozum, který přinesl tento závěr: „Přijímací zkouška z matematiky a českého jazyka nehodnotí studijní potenciál uchazeče ale pouze momentální stav jeho vědomostí v těchto předmětech, nikoliv jeho studijní předpoklady.“
Pak ale zdravý rozum odešel a prosadili se testokrati, protože stejná valná hromada zašla svým návrhem ještě dál za přijímačky: chce totiž plošné testování v uzlových bodech! Dnes tedy ve 3., 5. a v 9. ročníku základní školy? A to se v souvislosti s revizí RVP.ZV mluví o dalším uzlovém bodu v 7. ročníku. Na hlavu žáků by dopadl přímo kobercový nálet testů a základní vzdělávání by se proměnilo na pouhé cvičiště testování. Ale ke vzdělání se nedá protestovat. Proti tomu musíme protestovat.
Další články autora |
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat:
28 000 - 34 000 Kč