- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kartous má obavu o demokracii a viníka nachází snadno a rychle. Jsou to jako obvykle školy a učitelé. „Je naprosto trestuhodnou a do nebe volající tupostí, pokud jim místo vzdělávání v otázkách občanství, společenských věd a veřejného života servírujeme sdělení o tom, že jde o něco podružného a veskrze nedůležitého, když s nimi místo toho pečeme sušenky.“ Pokud by Kartous tímto opravdu přesvědčil čtenáře Britských listů, že se na školách místo hodin občanky pouze pečou sušenky, jen by ukázal na bohaté loviště profesora Chocholouška.
Kartous snad může uvést několik zkušeností, ale rozhodně nemá k dispozici taková data, aby mohl šmahem odsoudit stovky a tisíce učitelů a vůbec celou výchovu k občanství. Ani když tvrdí, že „Téměř každý, kdo má děti a s kým na toto téma vedu řeč, svědčí o totální negramotnosti učitelů, kteří mají dětem předávat poznatky a zkušenosti ze společenských věd.“ To já zase mohu tvrdit, že téměř každý, kdo něco četl od Kartouse a s kým na toto téma vedu řeč, svědčí o jeho totální tuposti. – Je tohle argument? Stačil by mimo podivný svět Britských listů?
Šéfredaktor Britských listů Čulík se druhdy oháněl přísností britských editorů. Opravdu by tam Kartousovi prošel i tak nenávistný a především tak vágně podložený útok na školy a učitele? „Důkazů o ignoraci důležitosti vzdělávání v této oblasti je mnoho,“ píše Kartous dále a vytahuje osobní zkušenost s učitelkou svého syna. Má-li opravdu Kartous důkazy o nekvalitní výuce, nechť se pochlapí, jde vzorem a místo keců se obrátí na českou školní inspekci. Zatím lze říci pouze jeho vlastními slovy tolik, že „Nesourodost takových informací vytváří nulovou představu…“
Další články autora |
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha