Analýza společného vzdělávání aneb Plaga utíká před skutečností

„Závěry analýzy implementace společného vzdělávání, které byly představeny ve středu 29. května 2019 na kulatém stolu MŠMT k novele vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.“ Bla bla bla.

Analýza? Dvě desítku snímků powerpointové prezentace předhazuje veřejnosti snůšku čísel, kterým utíká podstata. Jak je možné v analýze implementace společného vzdělávání nezmínit katastrofální nedostatek speciálních pedagogů? Inkluze po česku se zahaluje za líbivý paraván asistentů, kterých přibylo natolik, že je novela novel administrativně omezuje. Plaga jako účelné vidí jen levné.

Ale především analýza analyzuje něco, co v naší zemi vůbec neexistuje. Nejsme země společného vzdělávání, jsme země velice nespolečného vzdělávání. Jak je možné v analýze společného vzdělávání nezmínit dramatický útěk žáků do nespolečného vzdělávání? Jak je možné nezmínit problematickou existenci víceletých gymnázií? Ministra Plagu jako by postihla účelová slepota.

Autor: Zdeněk Sotolář | neděle 2.6.2019 17:15 | karma článku: 16,30 | přečteno: 523x