Vrní, funí, machrujou a některé dokonce i zahulí, ale nikdo jim to nezazlívá.
VŠECHNY OBRÁZKY JSOU KLIKACÍ.
Mohl bych začít hned zostra a přitom elegantně, ale
vezmu to postupně. V Praze jsem bez místenky narychlo skočil do místenkového pendolína. Mířilo operativně do Českých Budějovic, kde se Národní den železnice konal.
No co, vyhodit mě mohli až v Táboře, a tak bych maximálně dopadl jako Švejk.
Ale v den slávy se menší prohřešky odpouštějí. Dojet šlo i railjetem,
teda ve skutečné velikosti.
Možná by to šlo i Leoškem, kterému nádražáci odborně říkají Paštikář, protože bývalý majitel Hamé koupil vláčky synovi na hraní, ale ten buď neměl zájem nebo trucoval.
A nebo zábavná doprava fungovala i takhle, s Kafemlejnkem v čele.
Pro zazobaný případně individuálně.
Z Rakouska přivezla návštěvníky tato příměstská souprava,
a vlak tažený Hrbounem. Nápis nekuřáci pro něj samozřejmě neplatí.
Hlavní představitelé byli rozmístěni po depu, jako třeba Laminátka v novém ohozu. Název je příhodný, část karoserie je vyrobena z...čeho asi
a nebo pojízdné školící středisko,
ale to hlavní se odehrávalo na molu. Však už na něj byly některé aktérky nadržený,
a některé si dokonce musely popojet ven zakouřit.
A pak, všechny v plné kondici a kráse, naleštěné a zušlechtěné najely na molo. Motorový vůz, předchůdce Hurvínků, přezdívaný příhodně Věžák.
Zmíněný Hurvínek neboli Hurvajz. Interiér měl dřevěný, stejně jako je Hurvínek.
Do všech detailů, včetně mosazných klik, zrenovovaný Stříbrný šíp. Světový unikát, který dokazuje technickou vyspělost a um našich předků. Jednotka byla luxusní. Sedačky byly a jsou potaženy italskou kůží. Za komunistů byl stroj odstaven, jako buržoazní přežitek.
Z osobní motorové dopravy byla v areálu k zastižení a prohlídnutí také Kačena. Mnohým z nás se vybaví její kolébavý styl jízdy.
Čmelák, ale svůj název nemá od svého zvuku, ale podle označení ČME. Do SSSR jsme jich dodali v řádech tisíců. Každý týden byl součástí tzn. dárkového vlaku. Dodnes jezdí třeba v Albánii, kde jsem čmeldu osobně viděl v čele osobáku.
Bardotka nebo Zamračená, podle čelní vizáže, byla pro tentokrát vysmátá.
Karkule tahala lehčí nákladní vlaky, třeba šoupáky. Na regionkách byla vídána často.
Brejlovec, název je zřejmý od podívání. Tahal osobní vlaky a rychlíky.
Prototyp naši nejrychlejší motorové lokomotivy. Velký čelní reflektor ji dal název Kyklop
Frontu na molo si trpělivě vystál i ruský bohatýr. Komu Sergej jezdil pod okny, ví svoje.
Tak jdeme na ně. Na molo najíždí Tisícovka.
Najitá někde na šrotišti a následně zrenovovaná. Prý to do dnešní podoby trvalo 25 let.
Rakouská mašina u nás známá pod názvem Hrboun, podle své siluety.
Všudybylka...jezdila všude.
Na molo najíždí Ušatá...nad názvem neni třeba dlouho přemýšlet.
Málem bych zapomněl...hvězda všech hvězd. Albatros aneb mohutná elegance.
a respekt.
Skaličáka jsem zastihnul ve chvíli, kdy byl vyvěšován ze soupravy,
na což bedlivě dohlíželi strojvedoucí i topič.
Papouška jsem stihnu jen tak tak, protože splynul s oblohou a ke své hrůze jsem ho navíc uříznul.
No prostě furt se něco dělo. Osobní vlak nahoře vede Šlechtična a s nákladem se někde toulat Štokr.
K vlakům také patří vozový park. Zákazník vyžaduje především pohodlí,
dobré pérování,
dostatek místa,
plně automatizované otvírání dveří,
kino pro děti a
v případě poruchy v pohotovostním balíčku náhradní motor, aby zpoždění nebylo veliké.
V neposlední řadě je důležitá i technika, v tomto případě na údržbu a opravy trakčního vedení. Co já se jen nalozil po stožárech a v drátech...hold jiná doba.
Nesmím zapomenout na výpravčí.
Pokud je jich na jednom místě poněkud víc, neni to vždy na škodu.
Celá extrémně podařená akce se dá také vyjádřit jako přátelské setkání generací.
Neplatilo sice okřídlené...nedotýkejte se vystavených exponátů a v některých případech to ani dodržet nešlo,
ale byl to celodenní kvapík, kdy klidné vyhodnocení přišlo až večer na budějovickém náměstí při vodní kulise
která mi připomněla, že pitný režim jsem poněkud zanedbal. Zbývá jen dodat...DÍKY VŠEM NADŠENCŮM.
předešlá tématická fotoreportáž VETERÁNI NA ZELENÉ LOUCE
Jaromír Šiša
Pozdravit staršího není ostuda a pustit v metru sednout, už vůbec ne.
Ale někdy je to pro partu dospívajících spíš hrdinství. Elementární základy slušného chování máme snad každý přirozeně zakódované, někomu se ale schovaly někde úplně vzadu. To je pak těžké, zamachrovat za slušňáka. V jistém městě
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem fotil skanzeny a vesnické památkové rezervace.
Po předcích udržujeme tradice a pro uchování jejich způsobu života také skanzeny, které pak navštěvujeme, abychom si nejen uvědomili, jak byli šikovní a nápadití, ale také jaký tvrdý život měli. Nutno dodat,
Jaromír Šiša
V pořadí šesté putování za hrady a zámky, to by prozatím mohlo stačit.
Hurá je otevřeno. Tak jsme se dočkali. Máme 461 hradů a zřícenin, počet zámků neumím vyhledat. Na nás turistech je teď objevovat, obdivovat a žasnout, což je činnost příjemná a tělu po všech stránkách prospěšná.
Jaromír Šiša
Slavkovský zámek, focený uvnitř, naokolo a z nebe.
Hlavní turistická sezóna bere za kliku, a tak průběžně nabídnu par tipů k návštěvě a obdivu. Začnu zámkem ve Slavkově. Jeho historie sahá do 13. století, kdy byl sídlem německých rytířů. K přestavbě zavelel
Jaromír Šiša
15. březen 1939, vzpomeňme smutného výročí.
Toho dne zahájila německá vojska okupaci zbytku Československa a začalo jedno z nejtemnějších období našich dějin. Vždyť podle německých plánů bychom tu dnes už nebyli. Chronologická kostka tehdejšího vývoje událostí praví, že
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá
Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 551
- Celková karma 38,63
- Průměrná čtenost 3802x