Až se nepřizpůsobivé děti stanou rodiči, těžko

předpokládat, že naučí svoje potomky základním hygienickým zvyklostem, probudí v nich touhu po vzdělání a založí pro jejich lepší budoucnost penzijní fond. Neudělali to jejich rodiče, prarodiče...Že s nimi budou

po večerech dohánět učivo, zaplatí jim kurz angličtiny, zavedou do technického muzea nebo na koncert skupiny Pražský výběr, tomu snad nevěří ani Michael Kocáb. A tak se dál budou rozpouštět peníze v dotacích, podporách a dávkách, mnohdy exkluzivních.

Jak pravil klasik, kdo se nepoučí z historie, je odsouzen si ji zopakovat. Našim ustrašeným představitelům jde opakování báječně a nikoho z nich ani nenapadne, že zmíněné peníze by jinde mohly posloužit daleko efektivněji. Nechám v některých ohlasech na můj předchozí článek promluvit ty, kteří jsou přímo nějak součástí tohoto prapodivného systému. Myslím, že jsem vybíral objektivně.

V mé 20leté praxi ve školství jsem se mnoho poučila i naučila Nic nevylepší jejich vzdělání, pokud se rodiče nepostarají, aby do školy docházely pravidelně, aby tomu tak bylo... na to nepotřebují nic extra...stačí, když je budou dávat od 3 let do mateřské školy, aby zvládly češtinu a byly připraveny do první třídy.

12 let jsem pracovala na Zvláštní škole ve školní družině jako vedoucí vychovatelka. Rómské děti chodily pozdě do školy. Říkaly, že máma zaspala. Prosadila jsem, aby dávky nedávali rodičům, ale koupili dětem obědy ve školní jídelně. Podmínkou bylo, že musí jít do školy a do školní družiny. Jejich docházka byla najednou vzorná. Psaly v družině úkoly, účastnily se soutěží. Problém byl, že doma jim neměl kdo pomoci s úkoly ani zkontrolovat jak čtou, píšou, prostě  s ničím. Mnoho z těchto dětí nastoupilo do učebních oborů, ale nakonec je nedokončilo.

Vzhledem k tomu, že jsem učitelka na ZŠ - tedy jedna z těch, které neumožňují vzdělání cikánům, myslím, že vím o čem mluvím. Co na tom, že nechodí do školy, ale venku běhat mohou, co na tom, že když přijdou, stejně nemají pomůcky, co na tom, že jen otravují spolužáky - bijí je, kradou věci a jsou drzí na učitele? Musíme se víc snažit My.

Jsem invalidní, už od 13-ti let, ale abych se bála každé kontroly důchodu, zda mi ho nechají či vezmou.

Žiji dlouho v jejich sousedství, nikdy jsem neviděla že by se rádi zapojili do práce či vzdělání, mám jen a jen špatné vzpomínky a budou je mít i moje děti  Bílý nezaplatí 2x nájem a je pod mostem, bílý nepracuje nedostane žádné dávky a žádné výhody. Neposílá bílý dítě do školy a jde sedět.

Mnozí jsou mentálně zaostalí a jejich prvním učivem jsou hygienické návyky, s kterými ostatní prvňáčci do školy už přicházejí. Okrádat spolužáky je pro ně stejně přirozené jako pro ostatní učit se a jejich agresivita stoupá. Po 20 letech ve školství jsem dala výpověď, měla jsem strach.

Troufám si říci, že ve svých téměř 50 letech jsem xenofobní rasista a islamofob, protože každý primitiv se stará především o přežití sebe samého bez ohledu na prostředku a následky, což ostatní přirozeně inteligentní nebo vzdělaní nedělají. Schopnost empatie a výchovou daná dávka slušnosti jim to prostě nedovolí.

Můžu říct za sebe, pokud s tím opravdu nahoře nic pořádného neudělají, i když vím, že to taky není dobré, ale poprvé budu volit extrémisty.

Znám několik naprosto normálních Rómů, ale přiznám se, že jsem si donedávna ani neuvědomila, že to jsou Rómové; právě proto, že jsou normální.

Chápu, že ta část rómské společnosti, která pochopila smysl občanského soužití, má ze současného dění smíšené pocity, ale efektivní řešení je i v jejich zájmu. Vždyť stát má za povinnost chránit majetek, zdraví a životy všech občanů. Obávám se, že je otázkou času, kdy se na naši politické scéně objeví strana, která na řešení rómského problému postaví svůj program a bude zasedat v parlamentu. Všichni se pak budou divit, jak je to možné, jakoby neznali okřídlenou větu...nejsem rasista, ale nemám rád cikány.

Autor: Jaromír Šiša | pondělí 19.9.2011 9:06 | karma článku: 41,09 | přečteno: 2760x