- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slíbila jsem kamarádovi z dovolené, že mu pošlu emailem nějaké fotky. Doma jsem sedla k počítači, poslala email, ale místo kamaráda mi odpověděl Mailer Daemon. U všech rohatých, co to má znamenat! Pronásleduje mě démon! S chybovým hlášením v angličtině se mi fotečky vrátily zpět jako bumerang. Pro jistotu jsem zkusila ještě jiné varianty adresy, kdybych si ji náhodou špatně zapsala, ale nic nefungovalo, stále jsem si emailovala s démonem.
Co teď? Adresa byla správná a kamarád nevěděl, proč to nefunguje. Rozhodla jsem se, ač IT příliš nerozumím a jsem pouhý uživatel, který si užívá, když to funguje, a má smůlu, když to nefunguje, nevzdat se a celou věc prozkoumat. První krok: zeptám se kamaráda, počítačově významně gramotnějšího, než je moje maličkost. Přeposlala jsem mu zprávu od démona. Nevěděl. Poradil mi zkusit kontaktovat Seznam, u kterého mám svou emailovou schránku. Dobrý nápad! Ve všední den v daných hodinách jsem se doklikala na helpdesk a poslala dotaz s okopírovanou démonovou zprávou. Seznam mi odpověděl, že to není chybové hlášení od nich, ale že je chyba na straně příjemce a že mám tudíž zkusit jejich helpdesk.
Po chvíli hledání jsem zjistila, že Hotmail.com provozuje Microsoft a teď zbývá objevit jejich helpdesk a provést stejný postup, jako na Seznamu. V pracovní den a ve správné hodiny být na chatu. Po chvíli zkoumání jsem našla okénko pomoci, ale pro pokračování se musím přihlásit. Nemám však účet u Microsoftu! Kvůli jednomu dotazu si ho přece nebudu zřizovat... Musí přece existovat způsob, jak se normální smrtelník dostane k informacím. Žádná telefonní čísla, ach jo. Málem jsem to vzdala. Pak mě ale napadla lišácká myšlenka: obchodní oddělení! A fungovalo to. Zadala jsem kolonku „dotaz na produkty“ a po pár minutách jsem měla na chatu živého člověka. Tímto se předem omlouvám všem obchodním oddělením podobných firem, neb jsem právě dala obyčejným lidem návod, jak se dostat k informacím.
Zkopírovala jsem svůj dotaz do kolonky chatu a už jsem byla pod palbou otázek chytrého specialisty. První byla: odkud posílám email. Tuším, že otázka velmi pravděpodobně míří jinam, ale co nadělám, nějak tu konverzaci rozjet musím, jinak se odpovědi nedopídím. Odpovídám: ze Seznam.cz na Hotmail.com. Můj odborník už zřejmě začíná chápat, že to nebude úplně jednoduché, další otázka je více na tělo. Posíláte email z webového rozhraní, nebo máte poštovního klienta? Jejda, odpovídám, že jsem krásná blondýna, která neví, co je to webové rozhraní a co se týká pošťáků, jeden k nám vozí balíčky a o jiných nic nevím. Pán byl naštěstí shovívavý a se smyslem pro humor. Takže už vím, že poštovního klienta bych musela mít nainstalovaného v počítači. A když posílám email z webového rozhraní, znamená to, že si zapnu internet, najdu Seznam a přihlásím se do emailu. Posílám ho tedy z webového rozhraní.
V podstatě jsem se dozvěděla, že možné příčiny nedoručitelných emailů jsou tři: špatná emailová adresa (což jsem vyloučila), zablokovaná schránka na straně příjemce, nebo plná schránka na straně příjemce. Obojí je mimo mou sféru vlivu, a dokud si to kamarád nevyřeší, žádné fotky nedostane.
Démona jsem neporazila, ale už vím, co je to webové rozhraní.
Krásný den Vám přeje krásná blondýna.
Další články autora |
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...