Krásná blondýna a webové rozhraní

Když na nás vyskočí z počítače nesrozumitelná zpráva, máme radši strčit hlavu do písku jako pštros, nebo se s energií Sherlocka pustit do hledání odpovědi? Ač počítačově pouze částečně gramotná, zkusila jsem pátrání.

Slíbila jsem kamarádovi z dovolené, že mu pošlu emailem nějaké fotky. Doma jsem sedla k počítači, poslala email, ale místo kamaráda mi odpověděl Mailer Daemon. U všech rohatých, co to má znamenat! Pronásleduje mě démon! S chybovým hlášením v angličtině se mi fotečky vrátily zpět jako bumerang. Pro jistotu jsem zkusila ještě jiné varianty adresy, kdybych si ji náhodou špatně zapsala, ale nic nefungovalo, stále jsem si emailovala s démonem.

Co teď? Adresa byla správná a kamarád nevěděl, proč to nefunguje. Rozhodla jsem se, ač IT příliš nerozumím a jsem pouhý uživatel, který si užívá, když to funguje, a má smůlu, když to nefunguje, nevzdat se a celou věc prozkoumat. První krok: zeptám se kamaráda, počítačově významně gramotnějšího, než je moje maličkost. Přeposlala jsem mu zprávu od démona. Nevěděl. Poradil mi zkusit kontaktovat Seznam, u kterého mám svou emailovou schránku. Dobrý nápad! Ve všední den v daných hodinách jsem se doklikala na helpdesk a poslala dotaz s okopírovanou démonovou zprávou. Seznam mi odpověděl, že to není chybové hlášení od nich, ale že je chyba na straně příjemce a že mám tudíž zkusit jejich helpdesk.

Po chvíli hledání jsem zjistila, že Hotmail.com provozuje Microsoft a teď zbývá objevit jejich helpdesk a provést stejný postup, jako na Seznamu. V pracovní den a ve správné hodiny být na chatu. Po chvíli zkoumání jsem našla okénko pomoci, ale pro pokračování se musím přihlásit. Nemám však účet u Microsoftu! Kvůli jednomu dotazu si ho přece nebudu zřizovat... Musí přece existovat způsob, jak se normální smrtelník dostane k informacím. Žádná telefonní čísla, ach jo. Málem jsem to vzdala. Pak mě ale napadla lišácká myšlenka: obchodní oddělení! A fungovalo to. Zadala jsem kolonku „dotaz na produkty“ a po pár minutách jsem měla na chatu živého člověka. Tímto se předem omlouvám všem obchodním oddělením podobných firem, neb jsem právě dala obyčejným lidem návod, jak se dostat k informacím.

Zkopírovala jsem svůj dotaz do kolonky chatu a už jsem byla pod palbou otázek chytrého specialisty. První byla: odkud posílám email. Tuším, že otázka velmi pravděpodobně míří jinam, ale co nadělám, nějak tu konverzaci rozjet musím, jinak se odpovědi nedopídím. Odpovídám: ze Seznam.cz na Hotmail.com. Můj odborník už zřejmě začíná chápat, že to nebude úplně jednoduché, další otázka je více na tělo. Posíláte email z webového rozhraní, nebo máte poštovního klienta? Jejda, odpovídám, že jsem krásná blondýna, která neví, co je to webové rozhraní a co se týká pošťáků, jeden k nám vozí balíčky a o jiných nic nevím. Pán byl naštěstí shovívavý a se smyslem pro humor. Takže už vím, že poštovního klienta bych musela mít nainstalovaného v počítači. A když posílám email z webového rozhraní, znamená to, že si zapnu internet, najdu Seznam a přihlásím se do emailu. Posílám ho tedy z webového rozhraní.

V podstatě jsem se dozvěděla, že možné příčiny nedoručitelných emailů jsou tři: špatná emailová adresa (což jsem vyloučila), zablokovaná schránka na straně příjemce, nebo plná schránka na straně příjemce. Obojí je mimo mou sféru vlivu, a dokud si to kamarád nevyřeší, žádné fotky nedostane.

Démona jsem neporazila, ale už vím, co je to webové rozhraní.

Krásný den Vám přeje krásná blondýna.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Simona Novotná Švecová | úterý 25.11.2014 10:42 | karma článku: 10,30 | přečteno: 782x
  • Další články autora

Simona Novotná Švecová

Až umřu, nechci do nebe

14.11.2015 v 21:17 | Karma: 13,14

Simona Novotná Švecová

Barvy podzimu

28.10.2015 v 16:52 | Karma: 11,30