Nezájem o billboardy aneb poměr cena/výkon

Volby do Sněmovny se blíží a naše ulice zaplavují billboardy. Dovolím si tvrdit, že nikoho nezajímají.

Billboardům se nelze vyhnout a ani si jich nevšímat. Zaujmou svou barevností, velikostí a ve většině případů i stupidností. V našem městě na pomezí Valašska, Slovácka a Hané je jich samozřejmě také několik. Procházím kolem nich a všímám si zajímavého úkazu. Žádný z nich není zničený. Ani jeden není postříkaný sprejem, potrhaný, nebo jinak poškozený. Srovnávám s jinými předvolebními kampaněmi v minulosti a zdá se mi, že květnové volby nikoho neberou. Je možné, že za vším je jen vynikající práce reklamních agentur, které dokážou poškozené poutače rychle přelepovat.
Tím víc se ale zamýšlím nad poměrem cena - výkon. Jak známo, pronájem reklamních ploch a ceny samotných billboardů, nejsou zrovna levnou záležitostí. Přesto na ně sází všechny politické strany bez rozdílu. I ty menší a "chudší". Protože se politika za uplynulých 20 let plně profesionalizovala, je mi jasné, že rozhodnutí o nasazení billboardů do kampaní, je práce odborníků na tvorbu veřejného mínění. Prý dokážou působit na nerozhodnuté voliče. To, že billboardy nikdo neničí, ani nijak "umělecky nedotváří", může ale něco signalizovat. Možná totální apatii voličů. Pak si nejsem jistý, že za své vynaložené náklady se politické strany dočkají patřičné odezvy (výkonu).
Je pravda, že v tomto předvolebním čase máme také příležitost se pobavit tzv."antikampaní". A tak nám usměvavý Paroubek z plakátu slibuje: "Vrátím vám Elvise" nebo "Zruším ranní kocovinu". Naproti tomu je nám Topolánek představen takto: "Jsem unavený muž" nebo "Věrný manžel, moudrý vůdce". V jeho případě aktuálnost povážlivě klesla. Vypadá to totiž, že se pozvolna stává politickou mrtvolou. Tyto "anti-billboardy" mají jeden zajímavý společný znak. Politické strany se k jejich autorství hlásí opatrně nebo vůbec. A tak vzniká vskutku zajímavý předvolební guláš.
Ano, zamýšlím se nad tím, proč billboardy nikdo neničí. Proč si jejich autoři myslí, že svou "vtipností" přitáhnou do volebních místností zástupy vychechtaných voličů. Proč za volební kampaně největších politických stran zodpovídají právě pánové Langer a Tvrdík. O jednom je přece známé, že ve svém volebním obvodu nejméně 2x prohrál volby i s KSČM a o druhém, že jeho šéfování v ČSA neskončilo zrovna ekonomickým úspěchem. Jak pak má vypadat kampaň, když ji šéfují takto "úspěšní"? Ale je možné, že jsem se zamyslel až moc do hloubky. Třeba je důvod neničení billboardů úplně obyčejný. Možná jen stoupla cena barev ve spreji...

Autor: Martin Šik | pátek 9.4.2010 9:33 | karma článku: 12,59 | přečteno: 2219x
  • Další články autora

Martin Šik

50 odstínů a šedivé módní vlny

22.2.2015 v 7:30 | Karma: 14,08

Martin Šik

Hra na Komárka

12.2.2014 v 17:50 | Karma: 27,32

Martin Šik

Komu patří 150 mega a zlato?

15.6.2013 v 6:45 | Karma: 30,54