- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V takové situaci by každý předpokládal, že se prodejce přerazí, aby vám prodal něco z množství skladových zásob. Tento předpoklad se ukáže jako naprosto mylný. Chcete nové auto? Nemáme! Ptejte se za měsíc, možná měsíc a půl. Jak je to možné? Podle médií je v automobilovém průmyslu nadvýroba. Gigant GM krachuje, Opel přechází do rusko - kanadsko - rakouských rukou, Hummer ulovili vlastníci z Číny, Saab zůstává švédsko - norský. A nová auta nejsou!
Uvedu dva příklady. Můj dobrý známý projevil zájem u regionálního prodejce o nový vůz. V jeho rozhodnutí ho podpořila možnost odpočtu DPH. Prodejce mu však suše oznámil, že auto prostě není. Možná by bylo za měsíc i víc. Nakonec se po složitých peripetiích podařilo nové auto zajistit v pražské centrále. Při jednání na místě se prodejce jen smál na celé kolo: "Pane, jaká krize? Nám auta doslova
mizí pod rukama. Máme vyprodané sklady. Měl jste štěstí, toto je jeden z posledních kousků".
Myslel jsem, že může jít o náhodu, nebo záležitost konkrétní značky a jejího dovozce. Můj druhý známý však dopadl naprosto podobně. Model, který si vybral, nebyl prodejce schopný zajistit. A to ani na zkušební jízdu. Nakonec věc dospěla tak daleko, že prodejce kontaktoval majitele posledního prodaného kusu a ten auto k vyzkoušení zapůjčil. V prvním případě jde o Hondu, v případě druhém o Renault. Snad to není reklama. Snad to není negativní reklama...
Několik údajů o prodejích aut v ČR. Tuzemský prodej nových osobních automobilů se v květnu meziročně zvýšil o 20,5 procenta na 14.277 vozů. Od začátku roku do konce května se v ČR prodalo 62.944 aut, tedy o 5,5 procenta více než loni.Uvádí to Svaz dovozců automobilů. Tak to je KRIZE! Prodeje se meziročně zvýšily o více než 20% za květen a od začátku roku o více než 5% ! Jak by uvedená čísla vypadala, kdyby "krize" nebyla?
Nejprodávanější značkou osobních aut byla Škoda se 17.162 vozy, což však bylo o sedm procent méně než loni. Druhý Ford naopak zaznamenal růst o 49 procent na 5964 aut. Následuje Renault se čtvrtinovým růstem odbytu na 4646 vozů. Poukázal bych především na značku Ford. Ta na našem trhu zvýšila prodej o neuvěřitelných 49%! Ani Renault si nevedl nejhůř. Uznávám pokles Škodovky, ale k zamyšlení je její cenová politika na domácím trhu.
A tak mi zůstává zodpovědět si otázku, jestli krize je, nebo není. Jak to vypadá, jde o krizi růstu a ne krizi jako takovou. Možná prodeje a výroba nerostou podle krásných grafů, možná výrobci kalkulovali větší zisky. Pokud jsme v tak velké krizi, jak se denně někde dočítáme, není přece možné, aby jakýkoliv obchodník musel sdělit zákazníkovi kouzelné slůvko "NEMÁME". Toyota v Anglii prý skladuje své výrobky na pronajatých lodích. Proto bych se zeptal. Proč je raději prostě neprodá?
Další články autora |
Poříčská, Boršov nad Vltavou - Poříčí, okres České Budějovice
15 000 Kč/měsíc