Proč se provozovatele e-shopů nemusí bát konkurence slevových serve

V roce 2010 vstoupila na český trh „revoluce“ v internetovém nakupování a to v podobě slevových serverů. Počet spuštěných slevových serverů byl odhadován okolo 100 a nyní se toto číslo ustálilo okolo 80 stabilních a funkčních serverů. Před nedávnem se také objevily pokusy přenést hromadné nakupování ze služeb také na zboží. V tomto článku bych se s vámi rád podělil o několik důvodů, proč se provozovatelé internetových obchodů nemusejí bát o své zákazníky.

Slevové servery nejsou vhodné místo pro prodej zboží z e-shopu

Abychom došli k tomuto závěru je třeba se vrátit o něco zpět, kdy začínala éra internetových obchodů a jak se postupně měnil obchodní model. Když vznikaly a začaly se rozšiřovat internetové obchody nebyly ještě žádné vyhledávače zboží a provozovatele se začali soustředit na to, aby jejich internetové obchody zákazníci našli. Nebyl kladen důraz na ceny, neboť nebylo jednoduché porovnávat jednotlivé internetové obchody a zákazníci nakupovali u oblíbených prodejců. Po příchodu srovnávačů zboží se obchodní model posunul a roli začala hrát nejen značka internetového obchodu, ale také cena. Díky možnosti jednoduchého srovnání cen zboží začal mezi obchodníky konkurenční boj o cenu. Často slyším jak provozovatelé internetových obchodů drží ceny na minimálních maržích a nejsou schopni ceny ještě snižovat.

Slevové servery fungují na principu provize z prodeje a účtují si cca 20%. Na jedné straně tedy máme provozovatelé internetových obchodů, kteří mají ceny tak nízké jak jen to je možné a na druhé straně slevové servery, které vyžadují dodatečnou slevu od 25%  a další provizi 20% za zprostředkování prodeje.

Logicky nám z toho vyplývá, že prodej zboží přes slevové servery by byl pro provozovatele internetových obchodů ztrátový. Nemusí se tedy bát toho, že by se jejich konkurence přesunula na slevové servery.

Slevové servery jako nástroj prodeje zboží přímo od výrobce

Výše zmíněný závěr ovšem neplatí pro výrobce. Oproti provozovatelům internetových obchodů mají výrobci daleko lepší možnosti práce s cenou zboží a slevové servery mohou představovat zajímavý prodejní kanál. I přes tento fakt si nemyslím, že by se provozovatelé internetových obchodů měli obávat odlivu zákazníků. Slevové servery mají omezení pro aktuální počet vystaveného zboží v akci ať už kvůli přehlednosti, nebo udržení trvalého naplnění počtu nabízeného zboží.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Seidler | středa 29.8.2012 9:43 | karma článku: 6,64 | přečteno: 889x