- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zákoník prácenet
V Praze jsou už v poledne ulice plné aut. Spíše bych měl psát, že jsou plnější, protože jsou plné už celý den. Od začátku školního roku a zejména v deštivých dnech plné ještě více. Říkáme tomu den, kdy si lidé vzali své plechové deštníky.
Páteční odpoledne v Praze nastává totální kolaps všech hlavních tahů i vedlejších silnic a dokonce i známé zkratky tzv. stojí. Auta jsou už naplněná rodinami vč. zvířecích mazlíčků a nákupů, takže to vypadá, jakoby v pátek nebyl nejméně jeden z členů rodiny v práci vůbec, aby stihl zabalit, nakoupit a vyzvednout všechny doma nebo možná posbírat děti u školy a partnera v práci (pokud tam byl).
Kolapsová situace na všech výpadovkách trvá od 14hod do 19hod a v létě to bylo i o něco déle. Pokud bychom počítali s tím, že pracovní doba je do 16hod nebo i déle, tak by cestovní ruch měl být až tak od 17hod a kulminovat kolem 19-20hod. Je zajímavé, že v neděli bývá situace o trochu lepší, protože lidé nejspíše rozloží svůj návrat více do celé neděle.
V týdnu je situace také zajímavá, protože pondělní dopoledne bývá katastrofální stejně jako páteční odpoledne. Důvodem je fakt, že stále více mimopražských do Prahy dojíždí za prací a zahlcují nedostatečně kapacitní ulice. Takže např. D1 stojí v koloně již od odbočky na Jesenici a i na ostatních hlavních tazích trvá cesta do centra Prahy desítky minut až hodiny. Většinou celé dopoledne.
To vše nutí k zamyšlení. Kde všichni ti lidé stojící v kolonách a v pracovní době jedoucí se rekreovat vlastně pracují? Nikde nechybí? Nebo mají tak vynikající pracovní dobu? Není to příčina nedostatků a chyb, které nás obklopují a trápí?
Další články autora |
Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
nabízený plat:
172 000 - 273 000 Kč