Bagrem do práce

Více než dva roky vnímám jakýsi nešvar, který se dle mého názoru stále více šíří.

bagrnet

Jedná se o stavební stroje, známé žluté traktory s radlicí vpředu a lžící na bagrování vzadu nebo tříkolové bagry, které kromě svého původního a hlavního smyslu použití slouží některým majitelům nebo uživatelům i jako dopravní prostředek pro cestu do práce a z práce.

Není neobvyklé spatřit takovouto těžkou techniku parkující ve večerních a nočních hodinách v obytné zóně mezi osobními vozy, kdy vyčnívají z řady a ohrožují ostatní účastníky provozu, kteří projíždějí úzkými ulicemi.

Při cestě do práce potkávám v ranní špičce nejméně tři takovéto „žluťásky“ a cestou z práce se potkáváme též, ale s různou frekvencí i časem. Podobnou zkušenost mají lidé téměř na všech hlavních komunikacích.

Někteří používají i oranžové majáčky. Přesto bývají vždy překážkou v plynulosti provozu a zdržují kolony aut s lidmi spěchajícími do práce. Nejproblémovější bývá situace v kopcích a na hlavních tazích, kde projíždí kamionová doprava.

Nejenže tyto stroje blokují dopravu a ohrožují ostatní řidiče, ale také znečišťují vozovky odpadávající zeminou a poškozují za nimi jedoucí vozy odletujícími kamínky z terénních vzorků kol.

Vše ještě umocňují těžkotonážní nákladní vozy, jejichž počet na pražských silnicích také neúměrně vzrostl.

Text vyšel v MF Dnes jako sloupek pražské přílohy dne 15.9.2007

Autor: Zdeněk Schwarz | sobota 15.9.2007 10:44 | karma článku: 9,88 | přečteno: 1607x
  • Další články autora

Zdeněk Schwarz

Pražské špitály – 2. díl

1.3.2016 v 10:00 | Karma: 11,56

Zdeněk Schwarz

Málo lékařů – 2. díl

29.2.2016 v 9:00 | Karma: 13,98

Zdeněk Schwarz

Asiaté v Praze - 2. díl

27.2.2016 v 9:00 | Karma: 15,28