Sněžka v zimě

Neskutečné scenérie, zima z Ladových obrázků, zamrzlé stromy, pohled na nejvyšší horu Sněžku a panoramatické výhledy do krajiny, úchvatné! Na celé Sněžce je nás dohromady 12 lidí, slovy dvanáct a to je taky super

Ledová krása

Je 18. prosince, pracovní odjezd do Krkonoš v brzkých ranních hodinách. Dnes nás čeká jedna smutná a nepříjemná záležitost a tak se nám vlastně jet vůbec nechce. Venku je namrzlo a mlha, nálada pod  bodem mrazu. V Hostinném jsme kolem 9 hodiny. Vezeme maminku do centra pro Alzheimrovu chorobu ve Svobodě. Těžké rozhodnutí a těžko na srdci. Ale nemoc si nevybírá a tak jedeme. V centru jsme příjemně překvapeni přijetím, vybavením i čistotou. Uvnitř potlačujeme slzy a líbáme naši  milovanou stařenku. Maminko, drž se, brzy na viděnou!

Není nám do řeči, oběd si dáváme v restauraci u sjezdovky v Mladých Bukách. Tři sestry a Ajka se Sárou a Bonnie. Venku se třpytí sníh a je úplně modrá obloha. Ajka nás láká na Sněžku! Nee, není nato nálada ani čas, nejsme oblečené, ani připravené!

Mám plnou dodávku zimního oblečení“ (Skhoop)! Rychle nás teple oblékne a je rozhodnuto, hurá na lanovku. Malý dárek pro mou sestru, která za pár dní oslaví kulaté životní jubileum.  A za tohle rozhodnutí jsme Ajce  za pár hodin opravdu vděčné všechny, včetně Bonnie, která je nadšená z cesty lanovkou i z nejvyššího vrcholu naší republiky pokryté sněhem.

Lanovkou na Sněžku

Přijíždíme na parkoviště a jdeme zakoupit lístky na lanovku. Naším výchozím místem výletu na Sněžku je malebné horské městečko Pec pod Sněžkou (750 m n.m.). Už cesta nahoru je samé : „Bože to je krása, a je!“ Neskutečné scenérie, zima z Ladových obrázků, zamrzlé stromy, pohled na nejvyšší horu Sněžku a panoramatické výhledy do krajiny, úchvatné!Ještě je nutné dodat, že na celé Sněžce je nás dohromady 12 lidí, slovy dvanáct a to je taky neskutečná krása!

Nahoru se dá vyjít pěšky buď Obřím dolem kolem Slezské boudy a nebo přes Růžohorky a Růžovou horu. To, ale není náš případ, protože je kolem 15 hodiny a západ slunce bude za chvíli. Celý vrch hory je jak v pohádce. Ledová krása se světlem zapadajícího slunce je neskutečná.

Nová lanová dráha na Sněžku byla postavena v období od 1.9.2011 do 19.12.2013. První úsek na Růžovou horu je v provozu od 20.12.2013, úsek na Sněžku od 22.2.2014. Lanová dráha vede v původní trase, pouze spodní stanice v Peci pod Sněžkou je posunuta níž k chatě Lesovna. Tradiční dvousedačková lanovka vyvážela celoročně turisty od roku 1949 až do 2.9.2012, kdy byl její provoz ukončen. Za tuto dobu lanovku navštívilo na 20 miliónu turistů a na vrchol Sněžky vyvezla více než 7,2 miliónu cestujících.

Sněžka v zimě

Pokud se na Sněžku vydáte pěšky nebo lanovkou, přeji vám krásné počasí a užijte si to!!

Autor: Jana Schlitzová | úterý 19.12.2017 19:49 | karma článku: 20,56 | přečteno: 1010x