Silvestr v Bangkoku a Nový rok v Rangúnu

Vypečený Silvestr

Let z Prahy do  Abu Dhabi probíhá celkem v pohodě, milá posádka ČSA i hladký průběh letu dávají  tušit, že dnešní den bude super. Nemůžeme se dočkat a těšíme se na Silvestr v thajském Bangkoku.

Nový rok v Rangúnu

V Abu Dhabi náš optimismus  rychle vyhasíná. Nejdříve hodinové čekání a přebíhání kvůli zavazadlům , pak dalších 5 hodin kvůli zpoždění letadla,  nám na úsměvu teda nepřidává. Ženy zahalené v černém, sněhově bílé sukně Arabů, Chanel, Givenchy, Gucci a další vůně parfémů, jídlo, kouřící kukaně i modlitebny. To je letiště Abu Dhabi.

Bolí mě hlava z nevyspání, z klimatizace i nervů. Po třech hodinách čekání objevuji u toalet místnost (modlitebnu), kde je koberec a napůl ležící a modlící se ženy. Tohle vědět, tak se ty tři hodiny modlím taky krásně svalená na koberci.

Bangkok

Je 16 hodin odpoledne, když konečně nastupujeme do letadla. Přednost má šejk a jeho několik žen, kteří sedí v bussines klasu. Obrovské letadlo plné cizinců, kteří se stejně jako my,  těšili na Silvestr v Bangkoku. Let je bez problémů a my v 1 hodinu ráno Nového roku  přistáváme na letišti Suvarnabhumi a ve 2 hodiny pak přijíždíme do hotelu Avana.

Rangún, Myanmar

Vítej Nový roku, vítej Barmo!

Ráno si několikrát posouváme budíka. Je sice Nový rok, ale my chceme hlavně spát. Odlet letadla do Myanmaru se ukrutně blíží a tak rychle voláme taxi a odjíždíme na staré letiště Don Muang.

Je 11.45 , když sedáme do letadla Air Asia a odlétáme do Yangunu (Rangúnu). Máme  rezervovaný hotel MGM, který bude na tři dny naším  domovem. Nečekáme žádnou hotelovou senzaci a už při příjezdu je jasné, že jsme zase v Asii. Pokoj je ale prostorný a čistý, koupelna velká. Vaříme si na pokoji kávu, energie vzatá z kofeinu nás staví na nohy a přeci jenom vyrážíme ven.

Rangún, Myanmar

U řeky Yangoon River nás čeká úžasná podívaná, desítky přijíždějících  a odjíždějících bárek s náklady.Světlo zapadajícího slunce navozuje úžasnou podívanou plnou lidského hemžení a barev. Procházíme zpět ještě ulicemi Rangúnu, pojíme něco málo v obyčejné barmské restauraci a pak  rychle na kutě.

Autor: Jana Schlitzová | čtvrtek 31.12.2015 20:56 | karma článku: 20,31 | přečteno: 1705x