Má pošta balíky doručovat nebo vozit?

Před nějakým časem se tu kdosi svěřil s tím, jak (příšerně) fungují přepravní společnosti. Pobavil - a vyrazili ho; možná i zažalovali, nevím - ale přidám jinou zajímavou zkušenost...

Poslal jsem s Českou poštou v pátek do servisu notebook.

V úterý v deset dopoledne mailem potvrdili přijetí, v jednu odpoledne oznámili ukončení opravy a že počítač posílají na dobírku zpátky. (S počítačem jsem předtím byl ve třech servisech: neopravitelný, nutná výměna základové desky...)

Čekal jsem v pondělí, v úterý, ve středu už mi to bylo divné, tak jsem firmu požádal o informaci - a dozvěděl jsem se, že balík je už na cestě zpátky, že jsem prý nebral telefon. (Žádný nepřijatý hovor jsem neměl, doma jsem byl pořád.) ...a že prý balík pošlou znovu, jakmile ho dostanou zpátky. A poslali...

V pátek jsem po osmé hodině ráno zapnul telefon - a v 7:59 jsem měl nepřijatý hovor. Takže znovu smůla. Řidič mi do telefonu řekl, že se nedozvonil a nedovolal, tak jel dál. Svůj nesouhlas jsem odesílající firmě (servisu) popsal takhle:

- - -

dnes v 8 hodin ráno tu (prý) s balíkem byli; jsme doma čtyři, ale byli jsme nahoře (a telefon jsem si zapnul až krátce potom) - takže nic, smůla, 605448124 už byl pryč.
Poprvé (prý) telefon na mě neměl a na domě (prý) nemáme číslo; můžu Vám ale poslat fotku, abyste viděla, jak máme přímo u verandy velkou tabuli s číslem popisným.

Nesetkal jsem se ještě s takovou "poštovní" službou, která:
- jednou jen projede vesnicí (možná; myslím ale, že spíš jen odhadnul, že nemáme číslo) a balík vrátí (aniž by se s Vámi třeba spojil a telefon si vyžádal, nebo aniž by se tady zeptal, kde "ten člověk" bydlí - třeba na benzince - hned vedle nás)
- podruhé v osm ráno (prý) zazvoní a odjede - když vchodové dveře byly otevřené a doma jsme byli čtyři

Takže já na ten počítač čekám týden (jen dnes jsme ráno nebyli dole, protože syn je nemocný, jinak jsem dole obvykle od půl sedmé) a má za sebou zhruba čtvero překládání, spíš víc.

Nedat vědět dopředu, když dopravce počítá s příjezdem v osm ráno, to je také zvláštní.
Kdyby syn nebyl nemocný, měli jsme odjet (asi na hodinu) - jak by to bylo pak?
Měl bych také smůlu? Opravdu to vypadá, že bych měl (týden) čekat od svítání do soumraku před domem a čekat...
Kdybych třeba seděl na záchodě - mám smůlu (telefon si tam totiž neberu); on jel zrovna kolem, tak cinknul .. a zmizel. (Nebo jako poprvé, ani necinknul, ani nezavolal - a zmizel rovnou; pokud tady vůbec byl.)

Nevím, co to používáte za společnost, ale řekl bych, že kdybyste to posílali s Českou poštou, udělali byste pro své zákazníky vynikající změnu...

- - -

A z Geis CZ s.r.o., General Parcel Čechy, spol. s r.o., jsem se dozvěděl, že jejich řidiči nemají povinnost telefonovat předem.

Dobrá, souhlasím - možná nemají povinnost telefonovat předem - ale co tedy mají dělat? Doručit zásilku? Tak, že jednou projede vesnicí, aniž by se zastavil nebo zeptal, nebo zavolal (sehnal si číslo)..?!

Ale možná je v jejich zájmu vracet balíky jako nedoručitelné; vozit je sem a tam, aby je bylo třeba podávat znovu...

Možná jejich řidič nemá ani povinnost vystoupit z auta; kdo ví?

 

Autor: Petr Scheuer | sobota 15.1.2011 12:28 | karma článku: 20,88 | přečteno: 1717x
  • Další články autora

Petr Scheuer

My máme ČOI - Ó, my se máme

28.2.2013 v 10:24 | Karma: 10,00

Petr Scheuer

Mluvící trička

14.10.2011 v 18:49 | Karma: 8,00

Petr Scheuer

Co nám řekla paní Havránková

10.6.2011 v 10:57 | Karma: 20,24

Petr Scheuer

Věci veřejné

19.5.2011 v 10:58 | Karma: 16,78