Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Díky inkluzi stoupl zájem o víceletá gymnázia. Z třídy mého syna se po změny výuky po inkluzi většina třídy hlásila na víceletá gymnázia. Učili se bokem na přípravkách, důvod byl jasný i třídní. Výsledkem odešla skoro půlka třídy.

Oni jsou v plusu, zbytek třídy to odskákal.

0 0
možnosti
Foto

Já bych ještě jednou něco napsal, protože vidím, že na řadu lidí působí slovo inkluze jako červený hadr na býka... Jasně, zdaleka ne vše je dobře nastavené a zdaleka ne každý je podle našich standartů vzdělávatelný. Ale jsem šťastný za to, že můžeme dát šanci velikánské skupině dětí, která by se do normálního života zapojovala "za starých dobrých časů" mnohem hůř, jestli vůbec... Zamyslete se nad tím, jestli chcete s vaničkou nikoli obrazně, ale doslovně vylévat i děti. U většiny z vás tomu nevěřím. Že to není snadné a máme se pořád co učit ? Jasně. A taky je to hodně o lidech...

Omlouvám se za příspěvek trošku mimo hlavní téma blogu...

0 3
možnosti

Víte, nejen my "laici" vidíme, že inkluze je zbytečné, nefunkční a navíc drahá. Ale vidí to hlavně všichni z první linie, tedy učitelé. Zatím jsem nepotkal jednoho, který by to hodnotil kladně. Hrajete na tenkou strunu "vylévání vaničky", ale to se v této společnosti stalo normou. Nepojmenovávat věci tak jak jsou, v horším případě dělat to, co je na Idnes běžné...mazat příspěvky ne proto, že obsahují vulgarizmy ale proto, že obsahují jiný názor(podložený praxí a doložitelné) než má Banga aspol.

3 1
možnosti

Obecně - zrušení tohoto úkroku do slepé uličky, nikomu žíly trhat nebude.

0 0
možnosti

Doufám, že je to první krok ke zrušení inkluze. Víceletá gymnázia a úprk na ně jsou výsledkem inkluze. Rodiče vidí, že s těmito žáky ve třídě klesá úroveň vzdělávání a trochu ambicióznější děti ztrácí...Speciální školství jste rozbili a bojujete na nesprávně straně, pane Sa...Další zbytečnou pozicí pro neschopné psychology je pozice školního psychologa. Ty zaujímají totálně neschopné pipky se uživit jinde.

7 1
možnosti

Naše školní psycholožka-ptám se jí na kluka,13 let, je tu nový, autista, bere od 6ti let antidepresiva, náladový, výbuchy vzteku, pořád si o hodinách kreslí zbraně a říká že učitelku by nejradši zabil- psycholožka: ,,To je v tomhle věku normální ... ́ ́ Jako vážně ?

2 0
možnosti

Další zbytečná pozice je psycholog ve škole.

3 0
možnosti
Foto

Je to každopádně škoda , že se zbytečně sáhlo do něčeho co poměrně slušně funguje, dobrý asistent je velká pomoc. Navíc spousta lidí je má spojené jen s autismem, hyperaktivitou apod. .... ale fungují i u dětí s vážnými zdravotními problémy fyzického rázu...

0 6
možnosti

Nelze směšovat mentální a fyzickou nedostatečnost. Pro tu mentální jsme měl spolehlivý systém zvláštních škol, pro fyzickou nebylo třeba nic, měl jsem spolužačku s obrnou a v pohodě pak studovala na VŠ. Dříve nás bylo ve třídě v pohodě 30, dnes se to snížilo a stále si někdo , řekněme učitelé, že nestíhají.....divné, no ni?

9 0
možnosti

Dobrý den, po rodičovské jsem si udělala onen rychlokurz na asistenta a nastoupila jsem na základku do šesté třídy k Autistovi - Aspergerovi, který přecházel na druhý stupeň z vesnické školy. Krátce po nástupu navštívil jinou poradnu než předtím, kde řekli, že to žádný autista není, je tím pouze trochu líznutý prý. Má šestistránkovou zprávu z poradny, co vše má škola respektovat, poskytovat, umožňovat, realita je taková, že většinu času hraje na telefonu-vykřikuje u toho velmi sprostě, o hodinách si kreslí a nevnímá, musím ho neustále motivovat k činnosti. Maminka chce, aby měl asistenta, za mě by mu bylo na speciální škole lépe. Na škole je nás celkem osm asistentek, a troufám si říct, že krom jedné, co je u vozíčkáře, jsme tam my ostatní u poruch učení a chování trochu zbytečně, myslím že sami učitelé o asistenty nestojí, pokud na to dítě intelektem či chováním nemá, tak s tím asistent stejně nic moc nezmůže

16 0
možnosti
Foto

Proč je žákovi ve výuce dovolen telefon? Jasně stanovená, objasněná, žákem souhlasně pochopená pravidla a neúnavné a důsledné vymáhání jejich dodržování jsou základem vedení jak standardních, tak o to více "nestandardních" dětí.

0 0
možnosti

Měli jsme fungující systém, který zajišťoval potřebnou úroveň pozornosti jak běžným dětem bez omezení, tak dětem vyžadující speciální péči a přístup na míru.

Ale my jsme se rozhodli jej zrušit a vyměnit jej za systém, který reálně nevyhovuje někomu a je výrazně dražší. A nyní se divíme, že v době, kdy se vlády snaží udělat neví proč z učitelů jedny z nejlépe placených státních pracovníků, tak na ně nejsou peníze.

Tohle je totiž skutečně vtipné, uzákonit, že na ně peníze budou a pak zjistit, že nejsou.

15 0
možnosti

P19e37t23r 94W98r47u43b72e27l

14. 8. 2023 11:51

Vím, že to tady schytám a jen dodávám, že jsem na straně pedagogů, ale bohužel řeči o tom, že učitelé bez asistentů odejdou jsou jen plané řeči.

Je to jako se zdravotními sestrami, i kdybych jich teď polovinu vyházeli, tak zbývající prostě ohnou hřbet a potáhnou naše zdravotnictví dál. U učitelů je to spíše o strachu ze změny a ze soukromého sektoru.

2 0
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 4005x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.