Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IK

Celá inkluze, tak jak byla pojata, je nesmysl. Chápu inkluzi u žáků, kteří jsou postiženi pouze fyzicky. Ti jsou schopni, za minimální podpory a úlev s ohledem na jejich postižení, absolvovat běžnou výuku a není důvod je separovat. Ale žáky se speciálními potřebami a požadavky na výuku, ať s mentálním postižením, kombinovanými vadami, psychickými poruchami od těžších forem ADHD (obvykle s komorbiditami) po žáky s autismem apod., by měli učit speciální pedagogové ve speciálních školách se speciálním režimem.

Proč má učitel ve třídě, kde má kolem třiceti žáků, navíc absolvent běžné pedagogiky, zápolit s žáky, které učit neumí, nemá na ně čas a kterým režim běžné školy nevyhovuje? Jak k tomu přijdou nepostižené děti, které takoví spolužáci zdržují, vyrušují a obtěžují?

Proč tedy obor "speciální pedagogika" existuje, když se pak žáci se speciálními vzdělávacími potřebami hází na krk běžným pedagogům s diskutabilní podporou asistentů? Při vší úctě k práci pedagogických asistentů, obvykle se jedná o "rychlokvašky", absolventy tříměsíčních kurzů, které je ani omylem nepřipraví na práci s obvykle velmi problematickými dětmi.

Prostě jako obvykle: výborný, promyšlený a fungující systém škol, kde podle schopností a potřeb mohl žák navštěvovat školu základní, pomocnou, speciální, sportovní a jaké byly všechny ty typy škol, se všechno nahází do jednoho pytle a ďas vzal, že to nevyhovuje nikomu - ani rodičům, ani žákům, ani pedagogům.

Hlavně, že nás nikdo nemůže nřknout z "diskriminace".

27 0
možnosti
RC

Znam jedno dite se znaky ADHD, ucila ho ucitelka, ktera vystudovala obor specialni pedagogika, ale jako by do skoly nechodila.

0 3
možnosti
TP

Nechápu ten povzdech, že při polovičním úvazku nemají ani minimální mzdu. Jako co? Je to poloviční úvazek, dělá půlku času, takže jakákoliv spojitost s minimální mzdou za plný úvazek je úplně mimo mísu.

12 0
možnosti
Foto

A k tomu ve většině případů velmi málo náročná práce.

5 0
možnosti
JK

Nejen drahé, ale i neefektivní. Že je rozdíl ve výuce ve třídě s osmi žáky, redukovaným učivem a vyškoleným pedagogem oproti normální třídě vidí snad každý. Asistent má význam u průměrně nadaného žáka s tělesným postižením, ale hloupému vědomosti do hlavy nenaleje. A to naše speciální školství bylo na velice dobré úrovni a ze severských zemí se k nám jezdili kantoři dívat, jak to v ČR dobře funguje. Pro absolventy zvláštních škol byla rezervovaná místa na učňácích a ti se pak dokázali dobře uživit sami. Dnes skončí leda na pracáku.

22 0
možnosti
JV

Inkluzí začala zkáza českého školství.

Zrušte ten nesmysl a vraťte Zvláštní školy.

24 2
možnosti
JK

Tak. Proč asi někteří rozumnější rodiče podporují vznik soukromých speciálních škol ? Zkrátka chtějí pro své postižené dítě to nejlepší.

9 0
možnosti
IP

Nevím jak jsme dokázali chodit školy kde nás ve třídě bylo 30 a paní učitelka nás v pohodě zvládla. Čím to asi bylo? Že by tím že nás rodiče vychovali k ucte a přirozeně autoritě z učitele? Dnes je ve třídě samý asistent pedagoga kterému k tomu staci kurs a je to. Z rodinné zkušenosti vím co to je mít tzv. jiné dítě ve třídě. Děti nemohli ani na 2 denní výlet protože chlapec chtěl taky ale prostě by to nedal a jeho matka s ním jet nechtěla. Za to ráda ho do škol odkladala. Všichni si oddechli když chlapec dosáhl 15 let věku.

9 0
možnosti
Foto

Nás bylo ve třídě 36, učitelé zvládali a my také, když nepočítám propadající Romy

8 0
možnosti

Je bohužel smutné, že se nenajde nikdo, který na plná ústa řekne, že každého ..... nelze "vzdělat". Nejde to, a tudíž snaha je drahá a zbytečná, stejně jako celá inkluze. Takže zrušit inkluzi, zrušit asistenty a řádně učit ty, co na to mají.

16 0
možnosti
JK

A přitom to zvlástní školy uměly aspoň tak, že absolventi byli soběstační a zaměstnavatelní.

10 0
možnosti
LS

Celou inkluzi zrušit a znovu otevřít speciální školy. 90% asistentů jsou naprosto k ničemu.

29 0
možnosti
ZJ

Jděte s tou vaší všeobjímající inkluzí už někam. Sice chápu, že to je dobré koryto, ale dětem to škodí, všem. Ty bystřejší to ruší a zdržuje a ty co potřebují asistenci furt budou "za blbečky". Speciální školy byly vynikající, starali se tam o ně specialisté a tam občas i mohly děti poznat pocit úspěchu. Nemám samozřejmě na mysli děti handicapované třeba tělesně, tam je inkluze na místě.

32 0
možnosti
RC

Zdrzuje? Ty chytri byli zdrzovani VZDY!

2 0
možnosti
ZE

Inkluze je zločin na školách i na dětech.

25 0
možnosti
DM

Absolutní NESOUHLAS..! Těch inkluzívních pedagogických asistentů je už tolik, že to významným způsobem zatěžuje vratkou "finanční únosnost" bezplatného českého školství... Je jich podstatně více než předložená tabulka; loni jich bylo cca 31 tisíc (úřední údaj), Kalousek předevčírem mluvil dokonce o 40 tisících...! Vždyť je to víc, než všech příslušníků české armády..! Kolik jich má ještě být, aby jste byli, Vy všichni inkluzivisté spokojeni..? Všechny ty stupidní školské/pedagogické platformy, absolutně odtržené od reálií světa, neprosazují NIC JINÉHO, než svůj zájmový, SOBECKÝ prospěch... Staletí se vzdělání obešlo bez asistentů, učitelé působili v poměrně skromných podmínkách a pro ty méně nadané, popř. žáky s mentálními vadami postačovalo speciální školství, které fungovalo poměrně úspěšně. A najednou jsou "potřeba" desetitisíce asistentů, kteří jsou pro standardní výuku daleko větší zátěží než přínosem.... Skoro is myslím, že jste jeden z nich (těch nenažraných platformistů)...

23 1
možnosti
  • Počet článků 60
  • Celková karma 24,74
  • Průměrná čtenost 3613x
Budu psát o školství a vzdělávání. Spravuji několik facebookových skupin a didaktických webů - Čtenářská gramotnost a projektové vyučování, Šotkoviny, Elektronické učebnice... Jsem prezidentem spolku Pedagogická komora.