Diskuse
McDonaldizace společnosti
Děkujeme za pochopení.
J36a40n45a 40S70t81e85h27l26í24k97o55v62á
No vidíte a já zrovna dneska v Krči v Albertu ty samoobslužné marně hledala, u tří pokladen fronty, prodavačka naštvaná, že od rána neměla pauzu, takže mi nákup namarkovala nadzvukovou rychlostí, že nebyla šance si ho ukládat do tašky. Já si raději svůj nákup v klidu napípám, nemusím s nikým komunikovat a nikdo mě nehoní.
K48a54r22e54l 31U59r50b40a35n
Samoobslužné pokladny hlavně dělají ze zákazníka zaměstnance obchodu - ten nemusí platit pokladní a zákazník to pro něj dělá zdarma.
D19a92v94i97d 11O37n42d52r44e25j37k34o87v30i87č
Myslím, že si dnes každý může najít to, co mu vyhovuje. Jak retrorestauraci s papírovými jídelními lístky a "Cash only" platbou, tak i restaurace, kde si může objednat přes internet ještě předtím, než do ní vstoupí. Stejně tak v obchodech - kdo chce stát frontu před pokladnou s lidskou obsluhou - může. Kdo chce platit ve 21. století normálně (tedy u samoobslužné poklady, která zbytečně neplýtvá drahou lidskou pracovní silou na primitivní pípání), může (naštěstí) taky.
A74l16e91š 66P75r45o48c91h97á92s64k73a
Já to vidím přesně obráceně. Nikdo mi neříká nic na co bych musel reagovat a předem vědět, že můžu třeba nechtít v hamburgeru cibuli. Na monitoru uvidím seznam, označím checkboxy co nechci a co chci navíc, vezmu si číslo a jdu sednout ke stolku. Vyřešeno, beze slova, bez námahy. Totéž automatické pokladny. Žádná fronta (do obchodů kde se dělají fronty i u automatických pokladen jednoduše nechodím), kdo šel k pokladní, ještě čeká zatímco já už startuju auto Plná spokojenost.
J25a13n 95S40v75o31b11o31d52a
Ten Mekáč není zrovna dobrý příklad, jelikož v něm vám to jídlo na rozdíl od "pohádkové minulosti, kdy bylo vše lepší", už pěkně dlouhou dobu klidně přinesou a stejně tak si nemusíte objednat u panelu, ale u obsluhy za pultem. Záleží na preferenci každého zákazníka. Mekáč sice za restauraci rovněž nepovažuji, ale rozhodně je k ní blíže než kdy dříve.
No a jinak pokud je za mě na výběr, tak ani k jiným než k samoobslužným pokladnám už tak cca 8 let ani nechodím. Bohužel mám nejblíž Lidl, kam tato vymoženost ještě nedorazila (do některých už ano) a fronty u klasických kas jsou vždy nejsmutnější kratochvílí každého nákupu. Už se těším až nahradí několik kas samoobslužnými. Minimálně ubydou fronty a kdo chce, tak si zajde na klasickou.
J44i72ř80í 58Č84u72m78p82e28l38í59k
I Lídlu to už beru jako pohrdání zákazníkem. Tam kdyby neměli frontu, tak tam postaví prodavačky, aby nějakou vytvořili
T33o33m79á24š 66V83o63t88r70o11u96b14e46k
Hned bych se pod článek podepsal.
Zásadně nechodím na samoobslužné pokladny, už z principu...
J62o27s49e48f 84M60u12ž86á98t45k39o
pravdu díš, mekáč je velice nekvalitní bufet podřadného typu a otroctví pro mne začíná stále více otravnými aplikacemi v supermarketech. to se musí vymýtit, nebo to špatně skončí. lidi jsou ovce.
J91a32n 80Š72i91k
Pardon, ale podle fotky jsem tipoval, že jste z jiné generace, než působí Váš článek. Naše společnost si zvolila určitě standardy, tak co čekáte. Nu, ano lidí na obsluhu je málo, protože se rodí málo děti. Do lepších a dražších restauraci chodí relativně málo lidi, proč by tedy vznikaly nové. Jsme národ ničící si zdraví fastfoody a nezdravym jídlem, tak proč by tady měla být nabídka malá. A fakt má pokladní v supermarketu čas si s Vámi povídat a Vy než abyste šla k samoobslužné pokladně radši stojíte frontu na živou prodavačku? Tak to, jo. Ale nebojte čtenost s ohlasy tady budete mít obrovské, blog iDNES.cz je záležitost střední a starší generace a těm se Váš článek bude líbit. Co na tom, že jde o pláč nad starými dobrými časy, že...Hezký den
J67i22ř59í 50Č47u67m43p95e67l33í39k
The grass was greener ...
Já chci dobré jídlo v restauraci. Nepotřebuji, aby mi někdo utřel nosánek a nabídl dezert.
V supermarketu chci koupit zboží. Nepotřebuji stát frontu na naštvanou pokladní.
Horší je to v obchodech, kde potřebuji poradit. Tam obsluhu stále uvítám.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1325x