Zvoní obchodním zástupcům umíráček?

Jak je to možné?  V době, kdy celková nezaměstnanost v České republice kolísá mezi 8% až 9,7 % a je mezi lidmi velký zájem o pozici obchodního zástupce. Personální agentury uvádějí, poptávka po kvalitních obchodních zástupcích ze strany firem roste. V čem je tedy problém?

Důvodů, proč dochází k tomuto konfliktu, je hned několik. V době "krize", kdy mají firmy problémy s prodejem svého zboží a následně s financováním, řeší snižování nákladů, propouštěním obchodních zástupců, kteří nesplňují jejich požadavky. Práce obchodního zástupce je náročná a ne každý ji může dělat. Vyžaduje totiž velkou psychickou odolnost. Obchodní zástupci slyší od svých potenciálních zákazníků častěji ne než ano. Každý den se obchodní zástupce potýká s velkou dávkou odmítání a to nevyškolenému člověku připadá náročné. Bere si to příliš osobně a nechápe, že zákazník neodmítá jeho, ale pouze jeho nabídku.

„Obchoďáci“ neznají jistotu stálého platu, ale zato mohou domů přinést několikráte více než řadoví zaměstnanci, pokud jsou ochotni učit se a pracovat na sobě. V této profesi také platí, že úroveň vašich příjmů je závislá na vaší ochotě pracovat na sobě a to si většina lidí neuvědomuje.

Personální agentura není schopna splnit požadavky firem na nábor zkušených a kvalitních obchodníků, protože je jednoduše nemá.

Po uchazečích je požadováno minimálně středoškolské vzdělání, flexibilnost, reprezentativní vystupování, výborné komunikační dovednosti, praxi, atd.

Dalším důvodem je sám uchazeč. Obecně mezi lidmi platí, že práci obchodního zástupce, může dělat každý. Není to ovšem pravda. Ne každý člověk má předpoklady k výkonu této činnosti.

Tuto situaci může vyřešit jedině vzdělávání zájemců o tuto práci. Otázkou je, jak se dostat ke vzdělání se zaměřením na prodej, obchodní dovednosti, komunikaci a vše co je požadováno?

Budete-li mít štěstí a přijmou Vás ve firmě, kde se někdy školení pořádají, máte velkou šanci, že přežijete první rok. V rámci úsporných opatření, která jsou u většiny firem častější a rozsáhlejší, se budete muset vzdělávat sami a za svoje peníze. Dnes je široká škála možností, jak se vzdělávat. Na trhu najdete množství odborné literatury o osobním rozvoji, prodeji, komunikačních a obchodních dovednostech.

Výborné jsou kurzy a semináře, zaměřené na zdokonalení požadovaných dovedností. Počítejte s tím, že vzdělání něco stojí, ale bohatě se Vám vyplatí. Nejlepší investice, je investice do svého vzdělání.

Z vlastní zkušenosti doporučuji, vydat se cestou, která je dnes už vyšlapaná. Učte se od odborníků, kteří Vám ušetří čas a peníze, nemusíte opakovat stejné chyby jako oni.

Buďte chytří a poučte se z chyb druhých. Vaše cesta k úspěchu bude rychlejší a levnější. Stačí se rozhlédnout kolem sebe a najít si svého "učitele", kouče, mentora, který Vás povede, ale práce je na Vás.

Jsem jeden z obchodních zástupců, který ví, jak je tato práce náročná, ale i krásná. Nemusíte mít obchodní akademii. Stačí, když se začnete vzdělávat, máte rádi komunikaci s lidmi, jste samostatní a hlavně máte touhu být úspěšní.

Věřím, že obchodním zástupcům umíráček zvonit nebude.

Autor: Ivana Sáčková | pátek 30.9.2011 16:52 | karma článku: 8,64 | přečteno: 1005x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30