Jste obětí času? Stále častěji říkáte, nestíhám?

Nestíhám, je nejčastější slovo, které odpovídáte? Máte pocit, že se všechny průšvihy potkají ve stejnou chvíli? Jako na potvoru, když Vám hoří nějaký termín, musí se stát nějaká neplánovaná věc, abyste vše měli ještě časově náročnější? Jak to, že máte čím dál méně času? Vždyť den má stále 24 hodin a hodina šedesát minut?

Zkuste se zamyslet, jak trávíte den. Kolik hodin času trávíte v práci, kolik času trávíte s rodinou nebo kamarády. Jaká je Vaše efektivita práce.

Kolikrát slyším, jak to všechno stihneš? Já bych to nezvládl/a. Víš, než začnu něco dělat, tak ještě udělám tohle a tam to, uvařím si kávu, zavolám kámošce. No a potom je už poledne a nestojí za to, nějakou práci začínat. Zdá se Vám to povědomé. Děláte všechno možné, jenom ne to důležité a naléhavé.

Čeká Vás úkol, který se Vám nechce plnit? Vymýšlíte různé jiné činnosti a zástupné úkoly? Právě takové chování je příčinou „nestíhání“

Podvědomě odkládáte všechny úkoly, které se Vám zdají být složité, časově náročné nebo jsou Vám nepříjemné z jiných důvodů.

Jakým způsobem se Vám povede všechny úkoly a povinnosti zvládnout?

Než se začnete věnovat nové činnosti, rozhodněte se, kterou činnost ze stávajících, přestanete provozovat. Nelze se věnovat novým činnostem, aniž byste opustili činnosti staré. Proto je nutné vybírat činnosti, které jsou pro práci obchodního zástupce nejdůležitější a těm se věnovat

Naučte se plánování pracovního i osobního času. Obecně lidé říkají, že plánování je zbytečné, že je vždy stejně všechno jinak. Při správném plánování zvládnete více úkolů za méně času.

Každá minuta plánování Vám ušetří až 10 min času během pracovního dne. Díky dobrému plánování a přípravě ušetříte až 2h času denně, které ztrácíte při neplánované práci.

Jakmile zvládnete organizovat a řídit vlastní čas, zvládnete i lépe řídit vlastní život.

Napište si každý den všechny úkoly, které máte splnit. Rozdělte si úkoly na pracovní a soukromé (osobní). Projděte postupně pracovní úkoly a označte si je na důležité a naléhavé.

Důležité a nenaléhavé. Další skupinou jsou úkoly nedůležité, ale naléhavé a poslední skupina jsou nedůležité a nenaléhavé úkoly.

Jako první plňte úkoly důležité a naléhavé, vyberte nejdůležitější úkoly, podle daných termínů splnění. Pokud nemáte splněny všechny úkoly z této kategorie, nepokračujte plněním úkolů dalších kategorií. V okamžiku splnění všech důležitých a naléhavých úkolů, můžete začít pracovat na úkolech důležitých a nenaléhavých.

Úkoly z kategorie nedůležitých, ale naléhavých může udělat někdo jiný nebo je odložte. Úkoly nedůležité a nenaléhavé nedělejte vůbec, nestojí za Váš čas a energii. Stejný postup zvolte i pro osobní úkoly.

V okamžiku nenadálé situace, vyhodnotíte, do které kategorie úkol spadá. Řešení úkolu zvolíte podle důležitosti a naléhavosti.

Dodržováním těchto kroků při plánování, ušetříte Váš čas a vyhnete se stresovým situacím. Pro práci obchodního zástupce, získáte klid a jistotu.

 

Autor: Ivana Sáčková | středa 16.11.2011 21:50 | karma článku: 8,17 | přečteno: 818x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30