Jaká je práce ambulantního prodejce?

Hledáte práci obchodního zástupce a nabízejí Vám pozici ambulantního prodejce? Nevíte, co si představit, když se řekne ambulantní prodej? Má ambulantní prodejce šanci prodat?

Ambulantní prodej provází obchod odedávna. Se vznikem prvních kamenných obchodů, vznikla i potřeba obchody pravidelně zásobovat. Pro obchodníky bylo účelnější, vybrat si zboží přímo z vozu, než jezdit nakupovat k výrobcům. Ušetřili čas i peníze, mohli si dovolit rozšířit sortiment. Princip ambulantního prodeje se zachoval, ale mění technické provedení samotného prodeje.

Jako ambulantní prodejce dostanete dodávku, velikost se odvíjí od sortimentu a velikosti regionu. Dostanete notebook, tiskárnu, mobil, PDA, podle způsobu práce. Má-li firma, pro kterou pracujete, sklady v jiném regionu tak i vlastní sklad.

Činnosti, které máte zvládnout:

  • skladník (zajistit zboží - pro prodej z auta)
  • prodejce (objednávky, fakturace, reklamace)
  • obchodní zástupce (najít nové a pečovat o stávající zákazníky)
  • zásobovač (rozvést a dodat prodané zboží, doplnit propagační materiály)
  • plánovač (plánovat a organizovat si svoji činnost)

 

V zásadě se ambulantní prodej liší hlavně tím, že přicházíte každý den do kontaktu se zbožím, které prodáváte. Dodání zboží probíhá přímo z auta. Při ambulantním prodeji máte více fyzické práce a více plánování, než klasický obchodní zástupce. Nepopulární činnost u ambulantního prodeje jsou inventury. Ty se většinou dělají kvartálně nebo měsíčně.

Výhody ambulantního prodeje:

  • rychleji se naučíte znát vaše zboží
  • víte o vašem zboží víc než klasický obchodní zástupce (díky tomu, že se zbožím manipulujete, znáte jeho detaily)
  • jednodušeji získáte nového zákazníka (může se na zboží přímo podívat, osahat si ho, přivonět, vyzkoušet.)
  • rychleji vyřešíte reklamace
  • máte lepší fyzičku

 

Jestli jezdíte "fasovat" přímo na firmu, máte ušetřeno hodně času a práce. Zavoláte si do centrálního skladu, jaké chcete vychystat objednávky přímo pro zákazníky. Co potřebujete na doplnění do auta.

Když si "fasujete" ve svém skladu, tak si nejdříve sami vychystáte objednávky pro zákazníky, potom doplníte zboží do auta a vyrazíte.

Nezapomínejte, kontrolovat kolik máte zboží skladem, abyste si stačili objednat na centrálním skladě další. Zase záleží na intervalu, jak často Vám zboží přivezou. Týdenní interval je nejjednodušší na odhadnutí množství zboží.

Ambulantní prodej úspěšně zvládnete, jestliže se naučíte obchodním dovednostem a plánování. Budete na sobě pracovat v osobním rozvoji a udržovat si zdravé sebevědomí.

 

Autor: Ivana Sáčková | sobota 31.12.2011 12:38 | karma článku: 8,27 | přečteno: 1030x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30