Reakce
Právě jsem si přečetl, že „Tratě jsou přetížené, nedostatečná kapacita ohrožuje vlakovou dopravu“. Je možné, že počet cestujících narůstá. Je to nejen tím, že vlaky jsou komfortnější a tím, že lokální autobusová doprava nestojí za nic. Ale nemyslím, že uvedený meziroční dvouprocentní nárůst je něco nezvládnutelného. Opět jeden velbloud z komára.
Ano cestování vlakem je příjemnější. Možná, že vlaků je příliš. V poslední době jsem několikrát sledoval, že během dvou minut projely stejným směrem tři rychlíky dvou dopravců. Poloprázdné! Očekávám, že v případě deseti dopravců by jezdily i prázdné. Předpokládám, že s patřičnými státními dotacemi. I já mluvím o rychlících a na zmíněné hlavní trati.
Vysokorychlostní tratě neobdivuji. Pochybuji totiž o tom, že jízdní doby zkrácené v současné době o dalších několik minut budou znamenat zásadní změnu v životě občanů. Návratu na silnice bych se nebál. Neznám nic horšího, než jízdu v koloně kamionů. A tak jediný problém by mohlo znamenat převedení kamionové dopravy na železnici, které by sice bylo v mnoha případech přínosem, ale koho by to pálilo, že? Snad až nám v souvislosti s migrací (a tím myslím i migraci lokální) dojde, že v historii se lidé stěhovali do méně osídlených oblastí a ne naopak. Protože dovážet potraviny z jižní Ameriky do Paříže přes Čínu mně nepřipadá jako rozumné. Ale to už je jiná kapitola.
Nikdy jsem nebyl železničním fanouškem. Ale v poslední době mám jízdu „vláčkem“ rád. Díky.
Karel Ryšán
Houby s voctem
pravil muž z lidu, když přišla řeč na efektivitu, produktivitu a podobné populární termíny. A nabídl následující příklad.
Karel Ryšán
Jak migrují Češi
Migrace byla a je bez diskuse přirozený jev. Ale podívejme se na ni optimisticky a bez zkreslujících komentářů. Realita se objeví ve zcela jiném světle.
Karel Ryšán
Rozštěpení politici
Někdo o nich říká, že jsou odtržení od života normálních lidí. Zajímavé na tom je, že to slovo normální má v tomto případě dvojí výklad. Ale pojďme k věci, dva příklady, bez jmen, která snadno dosadíte.
Karel Ryšán
Dešťovka nad zlato!
Dešťovka zvaná žížala je pro zdravou půdu poklad. Dešťovka jako voda také. V tomto případě není zcela jasné pro koho. Jistě správný důvod odhalíte.
Karel Ryšán
Neblogujte, nediskutujte, jednejte
Právě jsem si přečetl, jak se hospodští rozčilují, že důchodci chodí pro obědy do školních jídelen. Moc jsem se nepobavil.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí
Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...
Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos
Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...
Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil
Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...
Musíme to řešit rychle, říká Válek. TOP 09 má po konci Tuleji čtyři možnosti
Hledá se nový ministr. Zn.: Rychle. Takový inzerát by si teď mohla dát vládní TOP 09 poté, co...
- Počet článků 530
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 907x