- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za socialismu se stále přerozdělovalo. Například v pohraničí se udržovaly v provozu podniky, který by dnes každý soudný podnikatel zavřel. Zato tam nebyla nezaměstnanost. Dnes se lidé stěhují za prací hlavně ku Praze. Místo na zahrádce tráví volný čas v ubytovnách. Místo štípáni dřeva na táborák mohou pracovat ve firmě. Také doprava se dotovala. Prostě kde to sypalo, tam se bralo a kde ne, tam se dotovalo. Takže když u té dopravy zůstaneme, představte si, že na venkově jezdily autobusy i v neděli. Dnes jsou některá městečka, o vesnicích nemluvě, odkázána na svépomoc. Takže jsem slyšel, jak rodiče v neděli večer střídavě odvážejí auty dítka na nejbližší železniční stanici, aby mohla jet do vzdálené školy. (Samozřejmě obce, města, kraje mohou dopravu dotovat.)
Nákladní i osobní železniční doprava patřila pod jednu firmu. Včas se rozdělila. Kontrolní otázka: „Proč asi.“ Ti moudřejší z vás, milí žáci, pochopí, že prosperující část zbohatne a ta druhá zdraží, protože chce bohatnout také. Jak prosté, milý Watsone. I proto, že dosud vám bylo jedno, že na hlavních tratích se dopravci perou a poskytují bonusy, zatímco zbytek území jaksi opomíjejí. Co jste čekali.
Statisíckrát tady bylo kritizováno přerozdělování. Takže vyhrňme si rukávy, soudruzi, a začněme rušit:
Dotace kinematografii, divadlům, festivalům, dotace neziskovým organizacím, dotace na solární energii, dotace na ekologii všeobecně, dotace humanitární pomoci chudým zemím… a vůbec, ať každý hospodaří, jak umí.
Za domácí úkol máte zpracovat studii, jaký bude vývoj ekonomiky a společnosti, až se konečně přestane dotovat. Naši ekonomové vám budou vděčni. Sami si nevědí rady.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...